fbpx

Árulkodnak a csomagolás jelölései, csak ismerni kell

Írta: Csomor Zsolt - 2021 július 03.

Habár a vásárlók több mint fele vonzóbbnak tartja a fenntartható módon előállított termékeket, valamint fontosnak tartja az újrahasznosított vagy újrahasználható csomagolóanyagok használatát, alig ismerik az ezekhez kapcsolódó jelöléseket – derült ki egy elemzésből.

 

A hazai termékek is vonzóbbak

Közös, országosan reprezentatív kutatást készített a Nestlé Hungária és az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft., hogy felmérjék a magyar társadalom fenntarthatósághoz kapcsolódó ismereteit és magatartását.

 

csomag levél ajándék
Kép forrása: Fair World Project

 

Eszerint a lakosság 88%-a nagyon is tisztában van a bolygónkat veszélyeztető környezeti problémákkal, a legnagyobb veszélyforrásnak a légszennyezést és a vízszennyezést tartják. A válaszadók több mint fele vonzóbbnak tartja a kevésbé környezetszennyező termékeket, 39%-uk pedig úgy gondolja, a vállalatoknak is megéri ilyen árucikkeket gyártaniuk. Előtérbe került a hazai termékek vásárlása, de vannak jelei a fogyasztás racionalizálásának is. A megkérdezettek 73%-a igyekszik csak olyan dolgokat megvenni, amelyekre tényleg szüksége van, 53%-uk pedig újrahasználható csomagolásokat, saját zacskókat használ eldobható bolti nejlonzacskók helyett.

A megkérdezettek fele legalább tíz, élelmiszerekkel kapcsolatos termékmegjelölést (organikus, laktózmentes, cukormentes, stb.) tudott felsorolni. Ugyanakkor azokat a jelöléseket, melyek az adott termék vagy csomagolásának fenntarthatóságát minősítik (Fair Trade, Rainforest Alliance, stb.), a fogyasztók többsége nem ismeri, és még kevesebben vannak azok (10%), akiket ezek a jelölések befolyásolnak az élelmiszervásárlás során.

„Bár a magyar élelmiszer-vásárlók is vágynak a fenntartható módon előállított és csomagolt termékekre, a felmérésből azt látjuk, hogy azokat a konkrét termékjelöléseket, melyek akár az újrahasznosíthatóságra, akár a fenntartható forrásból származó nyersanyagok minősítésére vonatkoznak, nem, vagy alig ismerik.” – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági menedzsere