Biofach Nürnberg

A Biofach története

Az első biotermék kiállítást és vásárt 1990-ben rendezték meg a németországi Ludwigshafenben, azóta a Biofach évről-évre fejlődött és növekedett. Az idei kiállításon Nürnbergben 3218 kiállító jelent meg 93 országból. A Biofach mellett a Vivaness 2018 rendezvény a natúr és biokozmetikai termékek nemzetközi szakkiállítása is nagy érdeklődést keltett. A látogatók száma 50 ezer volt, magyar kiállító 11, a Vivaness-en pedig 2.

Komposztálható csomagolás

Az 1977-ben Hollandiában alapított Meesters van De Halm cég bio gabonapelyheket gyárt és forgalmaz, amely területen piacvezető. A gabonapelyheket nagy, ipari csomagolásban, illetve a kiskereskedelem számára fogyasztói csomagolásban hozzák forgalomba.

A vállalat számára a fenntarthatóság rendkívül fontos, mindez érvényesül az energiagazdálkodásban, valamint a csomagolásban is, ahol bevezették a komposztálhatóságot a saját márkás termékeknél. A Bio4Pack gyártó komposztálható fóliája NatureFlex fóliából készül.

Ökopalack

A svájci Nature’s Design cég olyan környezetbarát palackot tervezett, amely csupa természetes, lebomló, vagy újrahasznosítható anyagból készül, így nem terhelik a környezetet. A palack neve „Thank you” (köszönöm), a Föld megköszöni ezt az eredményt. A palack elnyerte a Biofachon a „Legjobb új termék” díjat, valamint az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság „Kiváló tervezésért és fenntarthatóságért” díját.

A Thank you termékcsaládnak négy tagja van:

  • Ökopalack 0,5 literes, amely a legkedveltebb méret;
  • Ökopalack 0,7 literes, nagyobb vízigény esetén (sport, kirándulás);
  • Ökopalack 0,3 literes, forró italokhoz (tea, kávé);
  • Öko cumisüveg 0,3 literes, kisbabáknak való, sterilezhető.

Az ökopalack szerkezeti anyagai: üveg, parafa, fa, kaucsuk, és bio műanyag.

A palack üveganyaga 40%-ban újrahasznosított fehér üveg, és kvarchomok. A kupak FSC tanúsítvánnyal rendelkező fából készül. A palackokat őrölt parafából készült burkolat védi. A 0,5 literes praktikus trendi ivópalack neve „Lagoena”, az aranymetszés szabályai szerint tervezték útközbeni ivásra. A záróelem egy tömített fakupakkal folyásmentesen zárható és minden palacktartóba jól illeszkedik. A parafaburkolat védi a palackot a rázkódástól, jól megfogható, és tisztításkor könnyen eltávolítható.

KOKOSA” organikus (Bio) szűz-kókuszdió olaj

A vállalat a Natures Pride (Pvt) Kft. Sri Lankából 25 éve szállít értékes termékeket. A GMO mentes kókuszdió olajat saját ültetvényükön termett friss, érett kókuszdiókból állítják elő, amely a tökéletesen megfelel a bio termékek szabványának. Az általuk gyártott Ceylon Virgin Coconut Oil olajat fehérítés nélkül extrahálják és nem pasztörizálják, ezért megőrzi eredeti tulajdonságait, jó ízét és számos tápanyagát. A finomítás nélkül feldolgozott kókuszolaj jelentősége nagy, mivel a piacon számos termék van jelen. A „KOKOSA” kókuszolaj mellett – amelyet nem hevítenek és nem teszik ki napfénynek – még az a tény is szól, hogy friss kókuszdióból más eljárással extrahálják. A „KOKOSA” kókuszolaj vitamintartalma magasabb, magas az antioxidánsok, ásványi anyagok, közepes láncú zsírsavak és proteinek jelenléte, valamint kellemes az íze, és az illata. Ezen kívül még az eltarthatósága is hosszabb más kókuszolajokhoz képest. A termék rendelkezik az USDA Bio&EU certifikációval. A kókuszolajat különböző kiszerelési formákban, különböző térfogatban értékesítik. A kiskereskedelmi forgalomban a legnépszerűbb a 300 ml-es konzerves üveg, fém kupakkal. Ezen kívül létezik 1l, 750 ml, 500 ml és 200 ml-es csomagolás is. A csomagolási grafika markáns, megkönnyíti a termék felismerését.

Mézes bor

Az Amensis borászatot 1999-ben alapították, ahol először palackozva forgalmazták a mézes bort, majd tartályokba és hordókba töltve folytatták az értékesítését. A további fejlesztés eredménye az exkluzív mézes borok bevezetése volt, amelyhez specifikus, tiszta mézfajtát használtak. Különleges íze lett a siker titka. Az utóbbi 20 évben a német és külföldi partnerek száma jelentősen nőtt. A cégnek sikerült saját erőből terjeszkedni, különösen az európai piacon. A megrendelők osztrák, olasz, spanyol, cseh, belga és svájci kereskedők. Sőt, 2015 óta már az ázsiai piacon is megjelentek.

Németországban termékeiket a kis- és közepes kereskedőcégek forgalmazzák. A belföldi vevők egyedi kívánságait is teljesítik (például más címke, vagy a vevő által kiválasztott üveg). Sikeres fejlesztésük a fadobozos ajándékcsomagolás, amelyből több változat készült.

Herbaria a gyógynövényparadicsom

A céget 1919-ben alapították elsősorban gyógyteák és gyógyszerek gyártására. A következő tulajdonos a 80-as években kezdte el a bio-élelmiszergyártást-és forgalmazást. A tulajdonos, illetve a cég alapító tagja a német Naturélelmiszerek és Naturtermékek Gyártók Szövetségének, amely Németországban az első bio-feldolgozó szövetség. A Herbária Know-how-val rendelkezik az értékes teák, fűszerek és kávék területén, amelyek ellenőrzött biológiai ültetvényektől származnak. Több mint 200 termékük kapható Németországban, több mint 4000 bio- és reformkereskedésben. A Herbária ugyanakkor egy kis vállalat jelenleg 32 alkalmazottal működik.

A vállalat alapelve a fenntarthatóság és a környezetvédelem. A 2018 évi Biofachon mutatták be új, fi nom teakeverékeiket a Well Being Sortiment termékcsaládot. A négy új teát gyerekek és felnőttek is fogyaszthatják. Színes, játékos csomagolási grafi kával: Banino, Giraffi na, King Kalypto és Otto Carotto.

A Scheufelen fűpapírja

A fűpapír innovatív, és ökológikus anyag, amit a Scheufelen papírgyár mutatott be a szakvásáron, amely 50%-ban fűszálakat tartalmaz. A fűpapír két változatban kapható, az egyik a nyomtatható fűpapír, a másik a Greenliner hullámpapírlemez gyártásához. A Greenliner sokrétű alkalmazását a zöldség- és gyümölcs csomagoláshoz mutatták be. A különbséget az egyéb csomagolóanyagokhoz képest a felhasznált fűszál részaránya okozza. A fűszál lényegében innovatív nyersanyag, amelyből mechanikus átalakítással, szárított fűből (széna) pelletet gyártanak, így nem szükséges semmiféle kémiai kezelés csak csekély energia- és víz felhasználás. Összehasonlításul: 30 ezer liter víz szükséges 1 tonna cellulózszál előállításához.

A Greenliner egy fenntartható anyag, és ökológiai szempontból is kedvező a reciklált cellulóz-alapú csomagolóanyagokhoz viszonyítva. Nincs az ásványi olajok migrációs kopckázata. Az energiafelhasználás 6000 kW/h ról 150 kW/h-ra csökken. A füvet évente többször lehet betakarítani és a gyár 50 km-es körzetében teremhet, ami szintén csökkenti a CO2-emissziót. Németországban a Heider Druck GmbH. foglalkozik a Grass Paper Greenliner nyomdai feldolgozásával.

Eiler Olga

no