Csúcstöltő az OMV bábolnai töltőállomásán

Május végén tesztüzemmel elindította első magyarországi elektromos villámtöltőjét az M1-es autópálya bábolnai OMV töltőállomásán a német autógyárak által létrehozott Ionity GmbH. Az egységek az Ionity európai hálózatához kapcsolódnak, ami a tervek szerint 2020 végére már 400 főállomásra bővül.

A müncheni központú társaság a ma elérhető legfejlettebb technológiát telepítette a Budapest felé tartó szakaszra, ugyanis a kialakított 4 töltő egyenként 350 kW-os csúcsteljesítményre képes. Az európai szabvány szerinti CCS2-es csatlakozókkal felszerelt állomásokhoz mérhető kapacitású egységeket eddig nem csak Magyarországon, de még a kelet-európai régióban sem alakítottak ki. Összehasonlításul a most működésben lévő hazai normál- és szupertöltők jellemzően 22-75 kW teljesítményre képesek.

Az Ionity ezzel jócskán a ma felmerülő piaci igények fölé megy, hiszen a legnagyobb töltésfelvétellel rendelkező modell most az Audi e-Tron, ami 150 kW-os töltési teljesítményt használ. A Mercedes a napokban bemutatott EQC típusa esetében ugyanez 110 kW, míg itthon az elsősorban városi használatra tervezett egyik legnépszerűbb elektromos autónak tartott BMW i3-as maximum 50kW-ot képes fogadni. Az autógyárak tervei szerint az Ionity töltő teljes kapacitását kihasználó modellek csupán az elkövetkező években jelennek meg. Ezzel együtt azért a ma forgalomban lévő elektromos autók tulajdonosai is jelentős gyorsulásra számíthatnak a „tankolás” során. A lemerült akkumulátorokat ugyanis körülbelül 30~40 perc alatt 80 százalékos szintre képes tölteni az OMV töltőállomáson kialakított egység.

 

 

 

 

 

 

no