Fizetőssé válik az e-töltés

Az 50 kW-os egyenáramú (DC) villámtöltőkön és a 43 kW-os AC-villámtöltőkön a jelenlegi tesztidőszakban a díjazás percenként 50 forint. A végleges ár a teszt eredményétől is függ.

Eddig 86 nyilvános elektromosautó-töltőt telepített országosan az NKM Mobilitás Kft., közölte a céget tulajdonló állami NKM Nemzeti Közművek. Ezek összesen 177 töltési pontot jelentenek. Az állomások közül 16 úgynevezett 50 kilowattos (kW) villámtöltő. Utóbbiakat az ország főbb útvonalai mellé telepítették. 12 Decathlonnal is szerződtek. Töltés a korábbiaktól eltérően már csak az NKM Mobiliti elnevezésű alkalmazása segítségével, illetve regisztrált ügyfelek részére RFID-azonosítóval indítható.

Míg a 22 kW-os, váltóáramú AC-töltőkön változatlanul ingyenes a töltési szolgáltatás, az 50 kW-os egyenáramú DC-villámtöltőiken és a 43 kW-os AC-villámtöltőkön a jelenlegi tesztidőszakban a díjazás percenként 50 forint. A végleges díjazás a teszt eredményétől is függ, közölte az NKM a Népszava megkeresésére.

Korábbi közleményük szerint a Mobiliti március-áprilisban még percenként 10 forintos díjjal indította a fizetős szolgáltatás tesztelését. Az elmúlt évek során a szintén állami, kifejezetten az e-autózásra alapított e-Mobi Kft. mintegy 300 e-töltőt telepített országszerte. Rajtuk kívül aktív a piacon például az Elmű-ÉMÁSZ, az E.ON, a Mol, az OMV és a Lukoil. A korábbi ingyenesség ugyanakkor már a múlté, amit ráadásul a cégek kevéssé vernek nagydobra. Ugyan a nyilvános, 22 kW-s egységek közül még megfogható pár térítésmentes, az utazóknak egyre inkább érdemes felkészülniük a fizetésre.

no