Fogyasztói vélemények: rostalapú vagy műanyag csomagolás?

Változnak a luxus fogalmáról alkotott vélemények. Egyre növekszik a fogyasztók környezettudatossága, és sokan szeretnék vásárlásaikkal is bizonyítani az ilyen irányú elkötelezettségüket, ezért a luxusmárkák tulajdonosai keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel termékeiket mind a fogyasztók mind a bolygó számára kívánatossá tehetik.

A Package Testing & Research Ltd (PTR) egy tanulmányt készített a Metsä Board számára annak megállapítására, hogyan értékelik a fogyasztók a különböző mértékben műanyagból és megújuló anyagokból készült csokoládés dobozokat. A Metsä Board két olyan tipikus műanyag csomagolást készített, amelyeknél csökkenő mértékben alkalmaztak műanyagot. A vásárlóknak és a fogyasztóknak különböző csomagolási konstrukciókat mutattak meg, akik a dobozokat kinyitás előtt és az után értékelték. A tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók a műanyagokkal szemben előnyben részesítik a megújuló és újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásokat.

Elutasítás

A legtöbb műanyagot tartalmazó dizájnt elutasították. „Környezettudatos barátaimnak soha nem vennék ilyen csomagolást.” „Elborzaszt az ilyen mértékű környezetterhelés.” „Ez a csomagolás egyáltalán nem környezetbarát, és nem is etikus.”

Elismerés

A fogyasztók klasszikus és értékes megjelenéséért, valamint csökkentett környezeti hatásáért dicsérték a fenntartható változatot. „Kedvelem ezt a csomagolást. Klasszikus külleme illik az ajándékhoz. Elegáns a megjelenése, és ez tartalmazza a legkevesebb műanyagot.” „A szalaggal átkötött csomagolás csodálatosan régimódi, és egy férfira emlékeztet, aki egy csokor virággal és éppen ezzel a csomagolással köszönti fel szíve hölgyét.” „Ez a csomagolás a legünnepélyesebb, és ezt venném a műanyag szörny helyett. A bálnák megdicsérnének a választásomért.”

Nincs szükség túlzott mennyiségű műanyagra ahhoz, hogy létrehozzunk egy szép ajándékcsomagolást. A fenntartható kartonból készült dizájn ökológiai vizsgálata szerint 75%-kal sikerült javítani a csomagolás ökológiai lábnyomát, ezzel együtt növelni a márka vonzerejét. „A CO2-mérleg javításának, valamint a márka láthatóságának és vonzerejének kombinációja parádésan igazolja a mondást, hogy a kevesebb néha több” – állítja Leena Yliniemi, a Metsä Board technikai marketingigazgatója.

A luxus valójában ott kezdődik, hogy képesek vagyunk kiválasztani azt a márkát, amelyik legjobban reprezentálja az értékeinket.

Forrás: Metsä Board Sommerausgabe 2018
fordította: LUPE Magazin

no