Fruit Logistica 2018: a frissgyümölcs-kereskedők Mekkája

Három napon keresztül Berlin volt a gyümölcs- és gyümölcslé-kereskedelem fővárosa. A kifejezetten a szakértő közönség számára szervezett kiállítást 130 országból 77 ezer érdeklődő látogatta meg. Nekik több mint 80 ország 3100 kiállítója mutatta be a piac aktuális kínálatát. Erről a gazdag palettáról választottunk ki néhány jellemző érdekességet.


A nagydíjasokról a látogató dönt

Egyedülállóan érdekes rendszerben határozták meg a kiállítás három fődíját. Ez a szakma idei legnagyobb elismerése, amelyet nem egy bizottság ítél oda. A benevezett innovációkat egy külön térben állították ki, részletes leírással. 36 világ- és 16 Európa-újdonságra a kiállítás első két napján itt adhatták le szavazataikat a látogatók, amelyek alapján azután a harmadik napon került sor az eredményhirdetésre. Jellemző újdonságok voltak idén a biológiailag részben vagy teljes egészében lebomló karton csomagolóanyagok, az automatikus gyümölcsválogatók, a csomagolórobotok és az okosszenzorok, valamint a biostimulátorok és a földieperre hasonlító paradicsomok. Az idei FruitLogistica Innovation Award (FLIA) három nagydíja sorában dobogós, bronzérmes helyezést érdemelt ki fűpapír, a német Scheufelen papírgyár terméke. Ez az ökológiai szempontból kifogástalan csomagolóanyag a hagyományos, cellulóz rostokból készülő papír tonnánkénti 30 ezer liter vizet igénylő és 6 ezer kWh energiaráfordítással járó előállításához képest egyáltalában nem igényel vizet – nulla vízráfordítású –, és csupán 150 kWh energiát emészt fel.

A holland Eosta – sok más forgalmazóval együtt – igyekszik a csomagolás mértékét a minimumra csökkenteni, és azt is cukornád-hulladékkal, kartonpapírral vagy bioplasztikkal oldja meg.