A gázüzemű vontatók alternatívát kínálnak a dízelhajtásra

Jelentős mérföldkő a hazai gépjárműpiac és a közúti fuvarozói ágazat történelmében egyaránt, hogy a Duvenbeck Logisztikai Kft. Magyarországon elsőként állított forgalomba cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő nyerges vontatókat.

Norbert Joichl, a Duvenbeck vállalatcsoport kelet-európai részlegének elnök-vezérigazgatója az IVECO magyarországi vezérképviselete, a DanubeTruck Magyarország Kft. telephelyén ünnepélyes keretek között vette át a négy új IVECO STRALIS NP 460 LNG nyerges vontató jelképes kulcsát Zákány Zoltántól, a DanubeTruck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától. Ezek az első LNG-üzemű tehergépkocsik a magyar piacon. Ez a magyarországi hosszú távú fuvarozási ágazat életében történelmi jelentőségű pillanat akkor jött el, amikor világszerte egyre nagyobb az igény a zöldebb szolgáltatások iránt, az IVECO korszerű földgáz-technológiája pedig alternatívát kínál a dízelhajtásra, valamint fenntartható megoldást nyújt a bolygónknak és az üzleti vállalkozásoknak.

Egyre több Shell LNG-töltőállomás Európában

Az átadáson a világméretű energiaszolgáltató, a Shell képviselője is részt vett. A Shell Európa leggyorsabban fejlődő LNG-töltőhálózatával úttörőnek számít az LNG területén, ami annak köszönhető, hogy a vállalat elkötelezte magát a földgáz tehergépkocsik üzemanyagaként való alkalmazásának elterjesztése iránt.

Az LNG-hajtás nemcsak környezetvédelmi szempontból ígéretes, hanem hosszú távon gazdaságos megoldást is jelent.

Két-két hétig teszteltük több gyártó LNG-üzemű vontatóját, és végül az IVECO STRALIS mellett döntöttünk, amellyel igen kedvező tapasztalatokat szereztünk” – mondta Norbert Joichl. „Most először állítunk be IVECO márkájú járműveket a 140 tehergépkocsit számláló magyarországi flottánkba, és a teljes Duvenbeck cégcsoporton belül is ez az első alkalom, hogy LNG-üzemű vontatókat szerzünk be. Ez a négy mega kivitelű vontató ponyvás félpótkocsikkal Ausztria és Hollandia, illetve Belgium között szállít majd autóipari alkatrészeket Németországon keresztül, 12 és 18 tonna közötti rakománytömeggel. A kedvező üzemanyag fogyasztás mellett jelentős gazdasági előnyt nyújt, hogy Németországban mostantól két évig nem kell úthasználati díjat fizetni az LNG-üzemű járművek után. Ez önmagában kilométerenként körülbelül húsz eurócent megtakarítását jelenti, ami az üzemeltetési költségek mintegy húsz százaléka.

Magyarországon is közlekedhetnek majd az új gázüzemű járművek

Amennyiben Magyarországon is megnyílnak majd LNG-töltőállomások, úgy innen induló, illetve ide érkező fuvarfeladatokra is beállítjuk majd a gázüzemű járműveinket” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

no