Járműipari tesztpályát avattak Zalaegerszegen

Az ünnepi beszédeket követően Orbán Viktor miniszterelnök, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Hári András, a tesztpálya ügyvezetője közösen nyomták meg azt a gombot, ami a pálya működésének indítását jelképezte.


Forrás: MTI

A miniszterelnök várakozása szerint a zalaegerszegi pályán egy regionális szakmai központ jöhet létre, amelynek a vonzáskörzete az egész régióra kiterjed, sőt európai kisugárzása is lehet. A beruházás forrásait a költségvetés biztosította 45 milliárd forintból, a második fázis pedig a tervek szerint 2020-ig épül meg. Orbán Viktor arról is beszélt, hogy ma Magyarországon 620 járműipari vállalat van jelen, s a világ 20 legmeghatározóbb járműgyártója és járműipari beszállítója közül 15-nek működik gyára az országban.

A ZalaZone járműipari tesztpálya első ütemének avatóján Vigh László, a térség országgyűlési képviselője, a tesztpálya miniszteri biztosa ismertette, hogy a 265 hektáros területen elkészült a 2 kilométeres kezelhetőségi pálya, ahol a menetstabilizálást, a kormány- és fékrendszert vagy a sávtartó funkciókat tesztelik. A mintegy 300 méter átmérőjű dinamikai felület 800 méteres ráfutósávval rendelkezik, ami egyebek mellett a „jávorszarvastesztek” elvégzésére is alkalmas, a fékek vizsgálatát pedig 8 különböző sávból álló felületen végezhetik.


Forrás: MTI

Elkészült a smart city, az okosváros 5 öthektáros területe, ami városi környezetet imitáló körülményeket biztosít. A 2000 négyzetméteres technikai épületet 16 személyautó és 3 kamion elhelyezésére alakították ki, a 300 fős konferenciaterem pedig ugyancsak alkalmas járművek bemutatására is, sorolta Vigh László. A 265 hektár maga az innováció, a jövő, ahol az ötödik generációs infokommunikációs rendszer, a mesterséges intelligencia, az irányításelmélet, a robotika, a filozófia, az oktatás és a számítógépes tudományok mind a biztonságos közlekedés, a jövő közlekedési kultúrájának kiépítése érdekében találkoznak a „Szilícium-völgyben”.

no