Ugrás a tartalomra

Sirha

 

Most te diktálhatsz a multinak!

Most te diktálhatsz a multinak! Kicsi helyi vállalkozás, vagy multinacionális óriás – ha a gyártó vagy a kereskedő biztosra akar menni, akkor legjobb, ha kinyomozza a vásárlók legtitkosabb óhaját is. Ez a legjobb? Nem, még ennél is van hatékonyabb fogás: eleve a vevő mondja meg, milyen legyen a termék! Ezt csinálja most egy hazai áruházlánc is.
Szerkesztőség
KözzétéveJanuary 12, 2018
nohozzászólás

Most te diktálhatsz a multinak!

Kicsi helyi vállalkozás, vagy multinacionális óriás – ha a gyártó vagy a kereskedő biztosra akar menni, akkor legjobb, ha megkérdezi a vásárlót: mit szeretne venni. Ez a legjobb? Nem, még ennél is van hatékonyabb fogás: eleve a vevő mondja meg, milyen legyen a termék! Ezt csinálja most egy hazai áruházlánc is.

Szólj be, tervezd át, mondd meg!

Ki ne élt volna már át csalódást egy étteremben, kis- vagy nagyáruházban, amikor nem azt kapta, ami a hirdetésben, az étlapon, a reklámban szerepelt? Ki ne bosszankodott volna, amikor sem boltban, sem interneten nem találta pont azt a színt, modellt, kiszerelést vagy beltartalmat, amit éppen szeretett volna? A fogyasztás közeljövőjében ennek vége: eljött a fogyasztói részvétel korszaka!

Passzív polgárból aktív alakító

Ebben az új korszakban a vállalatok – interneten, nyilvános fórumokon, meghirdetett akciókon – lényegében személyesen kérik ki a potenciális vevők véleményét, azaz bevonják őket egy új termék kifejlesztésébe, vagy egy más meglévő termék átalakításába. Ezzel nemcsak közös értékteremtés történik, de egyben mindkét fél is azt kapja, amivel mindenki jól jár – a cég biztos vásárlói kört teremt magának, a vásárló pedig biztosan azt kapja, ami neki megfelel.

Az átalakuló fogyasztói szokások – kissé nagy szavakkal megfogalmazva – morális, társadalom- és szemléletalakító hatása is pozitív. Azzal, hogy a polgár maga is részese az ipar fejlesztői és marketingfolyamatainak, módja nyílik passzív fogyasztóból aktív, kreatív szereplővé válni.

Publikus pizza

Egy jobb étteremben nem csoda, ha a pincér felkínálja a lehetőséget, hogy úgy alakíts az étlapon szereplő kínálaton, ahogyan az ínyenc ínyed megkívánja. De egy áruházlánc tömegtermékén…? Bizony, most ezt is lehet. Az egyik hazai lánc a gyorsételek szegmensében kínálja fel a lehetőséget a vevőközönségnek arra, hogy közösen formálják egy új készétel-féleség verzióit. A közvélemény-kutatásos termékfejlesztés nem csoda: olyan innovációk is szerepelnek a tervben, mint a görögsaláta- vagy épp kebab-ízesítésű pizza…

Kohout Zoltán

Véleményed van?

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.