Szenzációs évet zárt az STI Petőfi Nyomda Kft.

Az idei Hungaropack versenyen újabb csomagolási díjakkal gazdagodott az STI Petőfi Nyomda Kft., ráadásul két termékükkel a Csomagolási Világszövetség által szervezett WorldStar Csomagolási Világversenyen való részvételi jogot is elnyerték. A kimagasló eredményekről a kft értékesítési igazgatójával, Kolozsvári Györggyel beszélgettem.

Lassan itt az év vége. Hogyan értékeli a 2018-as üzleti évet?

– Az idei esztendő is nagyon sikeresnek ígérkezik. Tovább sikerült növelni volumenünket, és természetesen bővítettük megrendelőink körét is. A növekvő volumenhez idén is társul beruházás, mely magában foglal egy nyomógépet és egy stancagépet. A teljes logisztikával felszerelt KBA 105 típusú gépet már üzembe helyeztük, az új stancagépnek pedig a napokban készítjük elő az alapozását. Célunk továbbra is párhuzamosan a technológia és a kapacitásnövekedés, hiszen az új gépek installálásával gépeink átlagéletkora jelentősen lecsökken. Fontos, hogy a mai igényeknek megfeleljünk, és nem elég nagy mennyiségben gyártani, de az újításokkal is lépést kell tartani, ehhez pedig kellenek az új berendezések.

Az idei Hungaropack versenyen is sikerrel szerepelt az STI – ehhez gratulálunk! Összefoglalná, hogy mely termékeket díjazták?

– Köszönjük, minden csomagolási díjunkra büszkék vagyunk, mert jól tükrözik munkatársaink kitartó és profi munkáját. Számos különleges, magas hozzáadott értékű terméket gyártunk az FMCG piac számára, ezért különösen nagy kihívás csupán párat kiválasztani ezek közül egy-egy megmérettetésre. 2018as Hungaropack versenynevezéseink közül okleveles elismeréssel díjazták a Pernod Richardnak gyártott Ballantine’s Fan Club Edition kartondobozt, amely kifejezetten az idei futball világbajnokság idejére készült. A Zwack Unicum kedvelt gyógynövénylikőrjéhez gyártott St. Hubertus díszdobozaink az Élelmiszer Szaklap különdíját érdemelték ki. Hungaropack 2018 díjat nyert nevezésünk a Magister Products Voyage biokozmetikumok dobozai, amelyek a krémek magas minőségének megfelelő csomagolást kaptak. Külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy a csomagolás tükrözze a termék üzenetét, a soft-touch lakk tapintásától a fogyasztó a selymes bőrre asszociálhat.


A Hungaropack díjakat átvette: Fábián Endre ügyvezető igazgató, Szűcs Szimonetta marketing -és kommunikációkoordinátor és Tóth Zoltán termékfejlesztési csoportvezető

Jövőre indulnak a 2019-es WorldStar versenyen is. Mit várnak ettől a megmérettetéstől?

– Szerencsére minden évben szép eredménnyel zárjuk a WorldStar versenyeket is, legutóbb például öt nevezett termékünk mindegyike kiérdemelte a csomagolóipar „Oscar-díját”. A WorldStar verseny előfeltétele a hazai Hungaropack-on kapott elismerés, így az idén díjazott St. Hubertus és Voyage biokozmetikum-csomagolásokat neveztük tovább. Bízunk benne, hogy a nemzetközi zsűri elismerését is elnyerik.

Mi az oka a folyamatos K+F tevékenységnek, ezt a piac indukálja vagy épp a cég filozófiája megelőzni a piaci igényeket?

– Mindenképpen a piac indukálja. Egy jól működő gazdálkodószervezet szerintem csakis a piaci igényekre reagálhat. Ami nem kell, azt miért vezetném be?! Ezt csak az „ingyen kapott” EU-s pénzekkel szokás csinálni! Komolyra fordítva a szót, természetesen a piaci igényekre válaszolunk úgy, hogy előbbre tekintünk a konkrét igénynél és megpróbáljuk kitalálni a partnereink jövőbeni mozgását.

Az STI Petőfi Nyomda nagyon szerencsés helyzetben van ebben a tekintetben, hiszen családi tulajdon lévén, a „lapos” szervezet lehetővé teszi, hogy gyors döntéseket hozzunk a beruházásainkkal kapcsolatban. Ha egy felfutó üzletre szükségünk van új technológiára, vagy többlet kapacitásra, akkor azt általában meg is kapjuk.

Mit lát a legfontosabb megoldandó feladatnak a XXI. század csomagolóiparában (hamisítás, eladásösztönzés, környezetvédelem)?

– Számos kihívással kell megküzdeni, de nemcsak a csomagolóiparnak, hanem általában minden iparágnak. A felfokozott B2C világunkban egyre keményebb a harc a vevőkért, fogyasztókért ezért ebből a harcból nekünk is – B2B szereplőknek – ki kell venni a részünket. A megrendelők sok esetben kérnek segítséget, támogatást egy-egy új termék csomagolásának fejlesztésénél, és mint ahogy a díjak és elismerések mutatják, sikerrel támogatjuk őket ebben. Persze nem lehetünk teljesen elégedettek, hiszen ez egy olyan munka, aminek soha sincs vége. Az STI-ben is arra törekszünk, hogy javaslatainkat, fejlesztéseinket olyan szintre hozzuk, amikor a vevők látens igényeire reagálunk. Sokkal inkább proaktívak akarunk lenni, mint reaktívak. Az még számunkra sem teljesen világos, hogy ez az igény teljes mértékben megvan a megrendelők oldalán, ugyanis számos ellenpélda is van az iparban. A környezetvédelem fontos és egyre fontosabb a fogyasztók és ezáltal a megrendelőink számára is. Az európai döntéshozók is egyre inkább támogatják a „környezetbarát csomagolásokat” és ebben azért látunk mi is mozgást. A műanyag megoldások helyett, egyre inkább a papíralapú csomagolások felé mozdulnak a vevőink. Például nagyon gyakori, hogy egy díszdoboz belsejében lévő műanyag tálcát terveztetik át velünk a partnerek kartonra. Ha már úgyis gyártjuk a dobozt, akkor a betét is jöhet az STI gyárából. Egy szállító, egy technológia, környezetbarát megoldás, mi kell ennél több?

Az STI Petőfi Nyomda Kft. hagyományosan minden évben részt vesz a fiataloknak szóló Pályaválasztási Kiállításon, Kecskeméten. Mi a tapasztalat, mennyire fogékonyak a fiatalok a nyomdász szakma iránt?

– A pályaválasztási kiállítás nemcsak az iskoláknak, hanem a cégeknek is egy kiváló alkalom arra, hogy bemutatkozzanak a végzős általános iskolai tanulóknak. Az elmúlt időszakban Kecskeméten az autóipar megerősödésével a fiatalok érdeklődési köre is változott, így egyre inkább kötődni szeretnének a kapcsolódó új szakmákhoz. Elsősorban ezért is fontos a jelenlétünk ezen és az ehhez hasonló rendezvényeken, meg kell mutatnunk, hogy a város régi iparágai is jelen vannak, sőt fejlődnek, így van jövője annak, ha valaki a nyomdához kapcsolódó képzéseket választja. Az elmúlt évek marketingmunkájának köszönhetően idén érezhetően több érdeklődő volt, de igazán csak akkor mondhatjuk sikeresnek a rendezvényen való jelenlétünket, ha ténylegesen összejön az osztály indításához szükséges létszám. Erre még várnunk kell 2019 tavaszáig, de addig sem tétlenkedünk, igyekszünk további iskolai és közösségi rendezvényeken megjelenni.

Rengeteg érdekes és interaktív játékkal készült az STI nyomda a gyerekeknek az idei pályaválasztási kiállításra, ennek köszönhetően cégünk standja a legnépszerűbbek között szerepelt.

 

 

no