Ugrás a tartalomra

Sirha

 

A Toyota bemutatja a T-mote rendszerét

Amióta a BT világelsőként bemutatta első, kifejezetten árugyűjtésre szánt komissiózó gépét 1977-ben, azóta a koncepció nem változott. Ugyanakkor felmérések igazolják, hogy egy disztribúciós központban a komissiózás a legnagyobb szelet a költségek ?tortájából?.
Szerkesztőség
KözzétéveSeptember 18, 2017
nohozzászólás

A teljes elosztóközponti tevékenység 43%-a a komissiózási idő, amelynek csak 15%-a fordítódik a tényleges árugyűjtésre, 85%-a nem komissiózó munka, hanem közlekedés gyalog vagy targoncával a célhoz, azaz a rakathoz és vissza.

Belátható, hogy ezen idő csökkentésével akár jelentősen növelhető a komissiózó munka hatásfoka, az elosztóközpont termelékenysége. A közlekedésre fordítandó idő legjobban úgy csökkenthető, hogy kiküszöböljük a gépkezelő állandó fel- és leszállását a gépről, és e tevékenység mellőzésével biztosítjuk, hogy a targonca, illetve az azon lévő paletta mindig a legközelebb legyen a felveendő áruhoz és a kezelőhöz.

Az elmúlt években végzett kísérletsorozat után gyárunk végre megtalálta a piacon fellelhető legergonomikusabb megoldást: egy a gépkezelő mutatóujjára húzható és hüvelykujjal kezelhető apró távirányító formájában, amely a legkisebb mértékben sem akadályozza a határozott, kényelmes és biztonságos árufogást. A teljes komfort érdekében nemcsak a gépkezelés egyszerű, de a távirányító és a targonca összetársítása is felhasználóbarát, könnyen megtanulható. Az útvonalfigyelő szkenner a gép profilján belül van, így védett a sérülésektől, a padlóról felkerülő portól, szeméttől.

A hagyományos komissiózás folyamata a következő:

  • továbbutazás a következő árufelvételi helyhez,
  • leszállás a targoncáról,
  • séta az áruhoz,
  • a kívánt áru felvétele,
  • az áru elhelyezése a szállítóeszközön,
  • visszasétálás a targoncához,
  •  belépés a gépbe.

A távirányítós komissiózás folyamata a következő:

  • sétálás a gép mellett az áruig,
  • a kívánt áru felvétele,
  • az áru elhelyezése a szállítóeszközön,
  • tovább sétálás a gép mellett a következő áruig.

(Tehát a belépés a targoncába jóval kevesebb alkalommal szükséges.)

 Az átmenet a kézi vezérlés és a távirányítás között teljesen zökkenőmentes, ennek köszönhetően a gépkezelő rugalmasan kombinálhatja a vezérléseket:

  • 5-6 méternél közelebb az árufelvételi helytől: javasolt a távirányítás,
  • 5-6 méternél távolabb az árufelvételi helytől: javasolt a kézi vezérlés.

 

A rendszer rendelkezik saját, automatikus biztonsági elemekkel:

  • automatikus megállás akadály 1 méteren belül történő érzékelésekor,
  • programozható távolságtartás az állványzattól,
  • automatikus akadályérzékelés és útvonal módosítás (200 mm).

 

A T-mote használatával növekszik a termelékenység és a biztonság (kevesebb a sérülési lehetőség), és nem utolsó sorban az alkalmazottak is motiváltabbakká válnak.

www.toyota-forklifts.hu

Véleményed van?

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.