Európai divatlogisztika: ne csak szép legyen…!

Ki gondolná, hogy a posztmodern európai ember újra visszatér Platón ókori ideáihoz? Pedig de – ráadásul még a divatot kereső vásárlók szemében-szívében is!

Jó, helyes, szép

– az emberi kultúrtörténet egyik legnagyobb alakja, Platón szerint ezek az ideák kormányozzák a helyes irányba nemcsak a személyiséget, hanem a közösségeket is. Nos, egy friss kutatás szerint az európai vásárlóknak nemcsak az a fontos, hogy a ruhájuk szép legyen, hanem az is, hogy „jó” helyről származzon – idézi a piacesprofit.hu.

Méltó legyen

Az angol vevők például értékelik, ha a ruhadarabjaik etikus gyártás során készülnek – vagyis az alkalmazottak tisztes fizetést, méltó munkakörülményeket élvezhetnek. Náluk is nagyobb arányban fontos ez az olasz vásárlóknak – velük ellentétben a japán fogyasztók inkább a minőséget preferálják. részesítik előnyben.

Környezet és terméklánc

Más gyártáslogisztikai kérdések is mind fontosabbak a fogyasztóknak. Sokaknak ma már akár döntő egy vásárlásnál, hogy a gyártás és a szállítás milyen hatással van a természeti környezetre. Így aztán mind több nagy cég is egyre inkább olyan partnereket integrál a termékláncba, amelyek megfelelnek az ilyen elveknek, előírásoknak.

no