Transpack 2016 I. szám

Kedves Olvasóink!

Évindító lapszámunkban olyan klasszikusokat vettünk elő, mint az összes érzékünkhöz szóló papírt, a mindennapjainkat átható kozmetikumokat és a remélhetően kevesebbet forgatott gyógyszercsomagolásokat. Hiszen a papírt is érezhetjük, szagolhatjuk, és amikor lapozunk, még a hangját is hallhatjuk, a kozmetikai iparban pedig - lássuk be - hatalmába kerít minket a dizájn, azaz a csomagolás. Ha viszont túllépünk a komfortzónánkon, azt is tudjuk, hogy világszerte és évente mintegy 1,3 milliárd tonna élelmiszer vész kárba, mert megromlik a termelőtől a fogyasztóig. A fólia-bevonatú kartonokban, műanyag fóliában, konzervdobozban vagy akár palackban történő tartósítás tehát döntő mértékben járulhat hozzá az éhezés és a hiányos higiénia miatt bekövetkező betegségek elleni küzdelemhez. Ez is csomagolás.

Sőt, kommunikációs felületet is jelent, amely tájékoztatja a vevőket és a pácienseket, a nyomtatott QR kódnak köszönhetően ma már akár multimédiás megoldásokkal is. Az informatív és nemes megjelenésű csomagolások jelentős mértékben határozzák meg a termékhez kötődő élményt, ezzel együtt a vásárlási szándékot is.

Olvasóinknak mindezt persze nem szükséges magyaráznom, ami a szakmabelieknek egyértelmű, az globális szinten mégis kihívás, gyakran megoldhatatlan feladat.

A csomagoláson túl természetesen ezúttal is mindhárom szegmens talál lapunkban új információt vagy szakmai csemegét.

Hasznos olvasást kívánok!

Sándor Ildikó

főszerkesztő

Lapszámban megjelent cikkek