Transpack 2016 IV. lapszám

Kedves Olvasóink!

A csomagolóanyagok praktikussága és megjelenése mára a vevői elégedettséget befolyásoló egyik legfontosabb szemponttá nőtte ki magát. Így alig pár év leforgása alatt a 18-ról 26%-ra nőtt azoknak a vásárlóknak száma, akik szerint a csomagolás szerepe nagyon vagy rendkívül fontos egy adott termékkel kapcsolatos elégedettségükben - derül ki egy az Egyesült Államokban elvégzett fogyasztói elégedettséget vizsgáló felmérésből. A WestRock által 2000 fős mintán elvégzett kutatás szerint az olyan tényezők, mint az ár, a termék minősége, a márka szerepe nem változott, vagy némiképp csökkent. Eközben a termékek csomagolása egyre nagyobb mértékben befolyásolja a fogyasztókat a vásárlási döntések meghozatalában. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 35%-ánál fordult már elő, hogy új csomagolás miatt váltott egyik márkáról a másikra.

A csomagolás megítélésével kapcsolatban a legfontosabb szempont továbbra is a funkcionalitás, amely mellett fokozatosan egyre fontosabbá válik a külső megjelenés is. A kutatás azt mutatja ugyanis, hogy míg a fogyasztók 60%-a döntött egy termék újbóli megvétele mellett a csomagolás funkcionalitása miatt, addig 38% döntését inkább a csomagolóeszköz esztétikussága befolyásolta. A felmérés készítői szerint mindebből az következik, hogy egyre népszerűbbé válnak az egyedi vevői igényekre szabott megoldások.

Nem kívánunk más tollával ékeskedni, más földrész kutatásaira alapozni. A csomagolás vitathatatlan szerepére idehaza is van példa, gyártók, kereskedők és a fogyasztók is találkoznak ezzel. Ami viszont sokkal ritkábban fordul elő: a csomagolóipar „nagyjai” a világ 34 országából épp hazánkban tárgyaltak minderről, hisz Budapest adott otthont 5 napon át a WPO tavaszi ülésszakának és a WorldStar csomagolási világverseny díjátadó gálájának. A világ, ha rövid időre is, de ránk figyelt, a csomagolóipari szegmens pedig még reméljük, hogy sokáig rólunk is fog beszélni.

Visszazökkenve a mindennapokba, hasznos olvasást kívánok - szokás szerint - a csomagolóipar mellett az anyagmozgatás és a logisztika szerelmeseinek is!

Sándor Ildikó

főszerkesztő

Lapszámban megjelent cikkek

CeMAT 2016 kiállításon kihirdetésre került a 2016-os Év Targoncája (IFOY Award) Díj. Az előző évekhez hasonlóan a Jungheinrich ismét elnyerte a megtisztelő Év...
A Csomagolási Világszövetség (World Packaging Organisation - WPO) 2016. május 22-26. között Magyarországon tartja a tavaszi ülésszakát. A házigazda szerepét...