fbpx

Autóipar: válság és partnerség

Írta: Transpack-2021/III. lapszám cikke - 2021 június 27.

A koronavírus okozta káosz rávilágított a hosszú távú, stabil partneri viszonyok fontosságára autógyártók és beszállítóik között is.

 

Járműforgalom

 

Az idei Európai Autóipari Logisztika és Ellátási Láncok Konferenciáján nemrég elhangzott: a rövid lejáratú logisztikai szerződések általában nagyobb versenyt eredményeznek a szállítmányozók között, ami alacsonyabb árakat jelent az autógyártóknak, de a partnerek túl gyakori váltogatása gátat szab a hosszú távú optimalizációnak. A Toyota Motor Europe képviselője szerint például a vállalatot a régóta tartó együttműködések segítették át a járványkrízisen. Hasonlóan vélekedett a Volvo beszállítói láncának illetékese, aki szerint a régi partnerek sokkal jobban megértik egymás működéseit, ezáltal hatékonyabban reagálhatnak egy-egy megjelenő problémára. Elhangzott az is, hogy a szorosra fűzött együttműködések elősegítik a fenntarthatóság javítását is az autóiparban, akár a feleslegesen megtett kilométerek kiiktatásával, akár a tengeri és vasúti szállítás jobb összehangolásával, akár a nagy emisszióval járó beszállítói lánc lerövidítésével, bioüzemanyagok használatával – idézte az Automotive Logistics cikkét az autopro.hu.

 

Kohout Zoltán