Ugrás a tartalomra

Transpack 2018 I. lapszám

A csomagolás a terméket védi, és nem utolsó sorban az értékesítésünket segíti. Ezzel nem árulunk el titkot. Ennek ellenére szarvashibákat tudnak termék- és csomagolásfejlesztők elkövetni, saját munkájukat, eredményességüket is megnehezítve. Ragadjuk ki most ezek közül a címkézés kérdését: a címkének vonzónak kell lenni, ugyanakkor számtalan előírásnak kell megfelelni, tömérdek információt kellene tartalmazni. Hol a határ? Mi a megoldás? Itt következik a reklámszakemberek és a címkeellenőrök meccse, jobb esetben együttműködése, ami már a pontos termékspeci? kációnál kell, hogy kezdődjön. Sajnos gyakran tapasztalható, hogy az alapanyag-információkat nagyvonalúan kezelik, ami a végtermék-címkézési adatok elvesztéséhez, torzulásához vezet. Körbejártuk egy kicsit a témát.

Ettől mélyebbre is ástunk a csomagolás témájába. Szó szerint mélyebbre, hisz az élelmiszereinkben kerestük a csomagolóanyagok szermaradékát, azaz a kioldódott komponenseket. Egészen pontosan azt a 40 dekagrammot, amit évente elfogyasztunk. Ez sok vagy kevés? Talán erre is választ kapnak olvasóink ebben a hónapban.
A csomagoláson belül két fontos, mégis egymástól távol álló szakterületet emeltem ki. Ezenkívül még számos témát feszegetünk, és persze az anyagmozgatás, logisztika is szóba kerül évindító lapszámunkban.
Jó olvasást, hasznos információkat kívánok!

Sándor Ildikó
főszerkesztő

 

Véleményed van?

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.