Ugrás a tartalomra

Sirha

 

Ezek a kamionsofőrök elengedték a kormányt a sztrádán!

Alaposan meglepődhettek azok a közlekedők, akik nemrég az M1-es autópályán és az M85-ösön elhaladtak a három Volvo-kamion mellett: csak a legelöl haladó sofőr végezte a dolgát… Az állami illetékesek máris úgy reagáltak a történtekre: hogy ebből Magyarország sem akart kimaradni. Miért jó ez nekünk?
Szerkesztőség
KözzétéveNovember 4, 2017
nohozzászólás

Három jármű egy sofőrrel

Szeptember közepén három impozáns külsejű Volvo-kamion hajtott fel az M1-es autópályára Lébénynél, majd Rábapatonánál lekanyarodott az M85-ös gyorsforgalmira. Az első hallásra banális hír mögött – még államtitkárok értékelése szerint is – a történelmi léptékű technikai-technológiai forradalmakhoz mérhető kísérlet áll. A három kamionból ugyanis csak az elsőt irányította hús-vér ember, a másik kettő önvezető irányítással, úgynevezett platooning-technológia segítségével, vezeték nélküli kapcsolat révén – és persze a volánnál ügyelő kísérősofőr óvó figyelme mellett – közlekedett a forgalomban.

Biztonságos forradalom

A Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt. közös tesztjének sikere bizonyítja, hogy a szóban forgó technológiával a járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így nagyobb fokú biztonság mellett, kevesebb az üzemanyag-felhasználás és a baleset érhető el, és kisebb a károsanyag-kibocsátás. A tehergépjármű-vezetők Európa-szerte tapasztalható hiánya, illetve a szakma átalakulása mellett a technológia forradalmi fejlődés is indokolja, hogy Magyarország is aktívan részt vállaljon e vívmány bevezetésében.

(További részletek a Transpack decemberi számában!)

Kohout Zoltán

Véleményed van?

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.