fbpx

Egzotikum a csomagolás – is

Írta: Transpack-2021/III. lapszám cikke - 2021 június 19.

Így készült a Borsodi izgalmas, felsőerjesztésű söreinek dobozdizájnja

Egzotikus vidékek hangulatát, ízeit idéző sörrel nyitja a nyári szezont a Borsodi Sörgyár. A márka az utóbbi időben a csomagolásdizájn terén is merészeket húz.

 

Borsodi

 

Kihívó elegancia minimálban

A sörök világában az utóbbi években kisebbfajta forradalomnak vagyunk tanúi. Ez persze elsősorban a termékeket érinti: a néha unalmas, jellegtelen nagyüzemi sörök elleni „lázadásként” törtek be a különféle kézműves termékek, felsőerjesztésű ale-ek. Erre több hazai sörgyár is azonnal reagált: a Borsodi és a Soproni is különleges aromájú, a házi sörök világát idéző ale-ekkel jelentkezett. Ezek nemcsak kiválóan sikerültek, de a csomagolásdizájnban is újat hoztak. A Borsodi például messze eltávolodva a színekkel, különleges tipográfiával telített, részletgazdag külső helyett letisztult, hűvösen elegáns, mégis incselkedő dobozokba tölti ezeket a söreit. Ezek sorában a legfrissebb újdonság a limitált kiadású, a trópusi nyarat idéző, mangó-, guava- és maracujaízek kombinációjával készülő, felsőerjesztésű Borsodi Tropical Ale.

 

Meglepetésnek szánták a „csavart”

A Tropical Ale szintén felsőerjesztésű, a hazai piacon egyedülálló mangó-, guava- és maracuja-gyümölcslevek párosításából született. – Ezek az ale-sörök tartalmukban és külső megjelenésükben is „borsodis csavart” hoztak fogyasztóink életébe. Szerettük volna ismét meglepni azokat a fogyasztókat, akik keresik az új ízeket, hiszen minket is vásárlói kíváncsiság hajt, hogy ne álljunk meg a folyamatos fejlesztéssel – mondta a termékről a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója. Spiegel György emlékeztetett: a felsőerjesztésű sörök karakteres ízükhöz több típusú komlót használnak, míg a különlegességüket többek között gyümölcsök adhatják.

 

Előnyös megkülönböztetés

A Borsodi az ale-sörök csomagolásfejlesztésében arra törekedett, hogy modernebb, letisztultabb, fiatalosabb, innovatívabb megjelenést adjon a termékcsaládnak. – A bennük lévő sör és a dizájn egy egységet kell, hogy alkosson, így is megszólítva a célcsoportunkat. A kívánt hatást elértük, rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a csomagolásra is. Ha például valaki ránéz egy áruház söröspolcaira, nem nagyon talál olyan dizájnt, amely függőleges elrendezésű. Mindenképpen szerettük volna megkülönböztetni a saját alap portfóliónktól és más gyártóktól is a termékek megjelenését (is) – tette hozzá a marketingigazgató. A Borsodi egyébként nem működtet saját dizájnstúdiót az arculati terveihez, munkáihoz: külső partnerekkel terveztet. A tervezők azonban nem csak a globális trendekből és saját ihleteikből dolgoztak: megkérdezték a fogyasztókat is, hogy nekik melyik tetszik a legjobban, és melyik sugallja nekik azt, amit ezzel a termékkel közölni szeretne a sörgyár.

 

Kohout Zoltán