fbpx

Ahány cég, annyi szokás

Írta: Szerkesztőség - 2013 június 22.

Az idei év törvényi változásai átrendezték a vállalkozások életét, és az őket kiszolgáló bankokét is. Akár induló, fejlődő, akár már nagyobb forgalmat elért cégekről beszélünk, a vállalatvezetők jól felmérik, hol találnak számukra kedvező díjakat és feltételeket. Török Esztert, az UniCredit Bank kisvállalati szegmensének vezetőjét arról kérdeztük, hogyan alkalmazkodnak a vállalkozások számára nyújtott banki szolgáltatások az új igényekhez.

 

 

T.E.: – Való igaz, hogy a cégek nemcsak a finanszírozási lehetőségeiket választják ki nagyon tudatosan, hanem a nekik megfelelő számlacsomagot és egyéb banki szolgáltatásokat is. A költségeket mindenki igyekszik alacsony szinten tartani, de az induló vállalkozások különösen. Amíg nem alakult ki az üzletmenet, addig kiváltképpen fontosak lehetnek a költséghatékony számlavezetési megoldások. Ezért legújabb céges kínálatunk igazodik a vállalatok fejlődési fázisaihoz.

 

– Más típusú számlát igényel egy induló vállalkozás, mint az évek óta működő?

T.E.: – Eltérőek az igényeik és a bankolási szokásaik. A kialakult ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások már pontosan tudják, hogy milyen típusú pénzügyi tranzakcióból indítanak többet. Az ő igényeiket szem előtt tartva A la carte csomagjainkban a kedvezményelemek is választhatók. Egy kiterjedtebb partneri hálózattal rendelkező kereskedőcégnek valószínűleg érdemes az átutalási jutalékmentes bankon kívüli elektronikus forintátutalás lehetőségét választani, míg egy kevés tranzakciót indító cégnek jobban megérheti havi zárlati díjkedvezményt kérni.

 

– Hogyan befolyásolja a céges forgalom a számlaválasztást?

T.E.: – A nagyobb, éves szinten akár több száz milliós forgalmat bonyolító vállalatok olyan egyedi igényekkel keresik fel bankjukat, amelyeket egyedileg kell kezelni is. Ez természetesen a megfelelő finanszírozási forma kiválasztására is igaz, hiszen rövid- és hosszú lejáratú hitelek széles tárházát tesszük elérhetővé az ügyfeleink igényeinek megfelelően. Ugyanakkor nekik a bankszámla szolgáltatások esetében is igyekeztünk vonzó és rugalmas megoldásokat kialakítani. Minél nagyobb forgalmat bonyolít tehát az adott cég a számláján, nálunk annál kedvezőbb kondíciókkal tranzaktálhat, annál nagyobb kedvezményeket kaphat az adott szolgáltatásból. Az Exkluzív Silver és Gold számlacsomagjaink ezt a rugalmasságot kínálják: a Silver a 100 és 400 millió forint közötti éves árbevétellel, a Gold pedig a 400 milliót meghaladó, legfeljebb évi 700 millió forint árbevétellel rendelkező cégek számára került kialakításra. Természetesen ezekhez a számlákhoz is kedvezményes kibocsátói és tagsági díjú bankkártya kapcsolódik, ezen túl pedig meghatározott darabszámú átutalási jutalékmentes elektronikus forint átutalás, kedvezményes havidíj és növekvő terhelési számlaforgalom mellett csökkenő tranzakciós díjak teszik még vonzóbbá a vállalkozások számára.

 

– A vállalkozások működtetése, könyvelése, adózása bonyolult, szakértelmet igénylő feladat. Ezek szerint a céges számlaügyintézés több időt rabol el, mint a lakossági bankolás?

T. E.: – Nem feltétlenül. Kollégáink számára természetes, hogy egy céges számlanyitás esetében igyekeznek minél jobban megismerni a vállalkozást, megérteni az üzleti működését, s részletesen megbeszélik az érdeklődő ügyféllel, hogy pontosan mire is van szüksége és mit szeretne, hiszen közös érdek, hogy szakértő, partneri tanácsadással is szolgáljunk. A napi banki ügyintézés módjait alakítottuk ki, hogy a cégvezetők a számukra leggyorsabb, legegyszerűbb megoldást választhassák. A személyes banki ügyintézés mellett széles körű elektronikus – online és mobil -, valamint telefonos ügyintézési lehetőséget is kínálunk.

 

– Aki szeretne részletes tanácsot kérni a számlanyitással kapcsolatban, az hogyan teheti ezt meg? 

T. E.: – Forduljanak bizalommal kisvállalati tanácsadóinkhoz országos hálózatunk bankfiókjaiban a 06-40/50-40-50-es telefonszámon.