fbpx

Számos innovációval a hatékonyság maximalizálása érdekében A DAF bemutatja az LF 2016 Edition generációt

Írta: Szerkesztőség - 2015 október 22.

–         Akár 5 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás a motor optimalizálásának köszönhetően

–         Új AS Tronic automatizált, 12 fokozatú sebességváltó

–         Hosszabb tengelytávolságok a még nagyobb raktér érdekében

–         Az új légterelőkészlet révén még jobb aerodinamika és akár 4 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás

–         Egyedülálló ebben a kategóriában: üzemanyagtartályok akár 1240 liter összkapacitással

–         A fülke mögött elhelyezett levegőbeszívó nyílás rugalmasabb felépítményezhetőséget biztosít

–         Mostantól a négyhengeres, 4,5 literes PACCAR PX-5 motorhoz is elérhető Frigoblock-előkészítés

–         Tachográfadatok és vezetési idők a központi kijelzőn

–         LDWS, AEBS, FCW és ACC szériafelszerelésként

–         LED-es hátsó lámpák a hosszú élettartam és a maximális üzemidő érdekében

 

Számos újítást vezet be a DAF a népszerű LF elosztó tehergépkocsin. Az optimalizált hajtásláncok, az új aerodinamikai csomag, valamint a tengelytávolságok és az üzemanyagtartályok még szélesebb választéka még nagyobb kilométerenkénti nyereséget eredményez. A legtöbb LF 2016 Edition modell pedig szériafelszerelésként kínálja a legkorszerűbb kényelmi és biztonsági technológiákat, beleértve az AEBS, FCW, ACC és LDWS rendszereket.

 

Az LF típuson bevezetett számos újítás kiválóan illeszkedik a DAF Transport Efficiency (DAF Szállítási Hatékonyság) filozófiájába: csökkentik az üzemeltetési költségeket és tovább növelik a nyereségességet. Ez éppúgy igaz az új, rendkívül hosszú élettartamú, LED-es hátsó lámpákra, a 4,5 literes PACCAR PX-5 motor esetében az új Frigoblock generátor-előkészítésre és a műszerpanel központi kijelzőjére, amely immár a tachográfadatokat, beleértve a vezetési időket is, a következő időszakos szervizelés esedékességét és a felépítménnyel kapcsolatos információkat is mutatja.
Optimalizált hajtásláncok

Az új LF 2016 Edition optimalizált hajtásláncokat kapott. A fejlettebb vezérlőszoftver és a kipufogógáz-utánkezelő rendszer még jobb hő-, illetve levegőszabályozása akár 5 százalékkal is növeli a 4,5 literes PACCAR PX-5 motor (112 kW/152 LE – 157 kW/213 LE) üzemanyag-hatékonyságát.

A 6,7 literes PACCAR PX-7 motor (164 kW/223 LE – 231 kW/314 LE) immár AS Tronic automatizált, 12 fokozatú sebességváltóval is rendelhető. Az eddigi hatfokozatú, automatizált váltóhoz képest ez nagyobb, akár 32 tonna szerelvényössztömeget is lehetővé tesz, és ezáltal még nagyobb termelékenységet biztosít. Továbbá a motor fordulatszámának csökkentésével mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a belső zajszintet.

 

Akár 6,90 méteres tengelytávolság és akár 1240 liter összkapacitású üzemanyag-tartályok

Az új LF 2016 Edition egyik legnagyobb előnye, hogy a jármű még jobban testre szabható az adott alkalmazásra, a hét új, akár 6,90 méteres tengelytávolság-változatnak köszönhetően. Ez akár több mint 9 méteres raktérhosszt is lehetővé tesz, maximális raktérkapacitást biztosítva.

A hosszabb tengelytávolságok révén az üzemanyagtartályok összkapacitása elérheti az 1240 litert, ami egyedülálló az elosztó tehergépkocsik kategóriájában. Ez még nagyobb hatótávolságot, a jármű maximális rendelkezésre állását és a lehető legkedvezőbb árfekvésű helyeken tankolva gazdasági előnyöket eredményez.

Optimális aerodinamika: akár 4 százalékos üzemanyag-megtakarítás

A DAF új oldalsó légterelőket és egy teljesen új tetőlégterelőt fejlesztett ki a nappali fülkével ellátott LF modellekhez, hogy optimalizálja az aerodinamikát és a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztást biztosítsa. Alacsony és magas felépítményekhez igazodó tetőlégterelő is rendelhető, amelyek az új oldalsó légterelőkkel együtt tökéletesen illeszkednek a 2,50-2,55 méter széles felépítményekhez. Az új aerodinamikai csomaggal akár 4 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető a jelenlegi készlethez képest.

A hatékonyságot fokozó további újítások

A DAF más területeken is bevezetett hatékonyságot fokozó újításokat. Az új, közvetlenül a fülke mögött elhelyezett levegőbeszívó nyílás optimális légáramlást biztosít, miközben olyan opciók felszerelését is lehető teszi, mint például állítható magasságú tetőlégterelők, fülke feletti hűtőaggregátok és tetőhálófülkék.

Kifejezetten hűtőfuvarozáshoz a DAF LF 2016 Edition mostantól Frigoblock generátor (folyadékhűtésű, 22,5 kW) beépítésére előkészítve is rendelhető, a négyhengeres, 4,5 literes PACCAR PX-5 motorral társítva.

Az új, LED-es hátsó lámpák, amelyek a CF és az XF kínálatában már szerepelnek, extrafelszerelésként rendelhetők, és elvileg megegyező élettartamúak magával a járművel, valamint energiatakarékos a működésük. Újabb példa a DAF Transport Efficiency (DAF Szállítási Hatékonyság) koncepcióra.

 

Több információ a gépkocsivezetőnek
A DAF járművezetői teljesítményt támogató rendszere (DPA) az LF, a CF és az XF típusban részletes visszajelzést ad a gépkocsivezetőnek az üzemanyag-takarékosságról, a fékhasználatról és arról, hogy a sofőr mennyire előrelátóan alkalmazkodik a közlekedési helyzetekhez.

Az új LF 2016 Edition típusban mostantól már a tachográfadatok is megjelennek a központi információs kijelzőn. Így a gépkocsivezetők könnyebben figyelemmel követhetik a jármű sebességét és a vezetési időket a szabálytalanságok elkerüléséhez. A kijelző azt is mutatja, hogy mikor esedékes a jármű következő szervizlátogatása, biztosítva a karbantartás időben való elvégzését. A gépjárművezetői kártya alapján a kijelző automatikusan a kívánt nyelvre vált át, ami nagyon praktikus a gépkocsivezetőknek.

 

Még szorosabb együttműködés a felépítménnyel

A központi kijelzőn a felépítménnyel, illetve a kiegészítő segédberendezésekkel kapcsolatos információk is megjeleníthetők; például, ha a rakodódaru nincs teljesen behajtva vagy a kitámasztó lábak nincsenek biztosítva. Ez az alváz és a felépítmény közötti fejlettebb kommunikációnak köszönhetően lehetséges; és szintén ez teszi lehetővé, hogy például a felépítmény „tudja”, hogy a sebességváltó üres fokozatban van-e. Ráadásul mostantól többek között a mellékhajtás és a motor fordulatszáma is a jármű központi CAN-rendszerén keresztül vezérelhető, a felépítményről és a fülkéből egyaránt, ami maximális hatékonyságot és kényelmet nyújt.

 

Szériafelszerelés: AEBS, FCW, ACC és LDWS
A DAF LF 2016 Edition modelleknek (8 tonna össztömegtől és légrugós hátsó felfüggesztéssel) szériafelszerelése az automatikus vészfékrendszer (AEBS), a ráfutásos ütközésre figyelmeztetés (FCW) és az adaptív sebességtartó automatika (ACC). A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) szintén alapfelszerelés. Az AEBS és az FCW célja az ütközések megelőzése. Vészhelyzetben az AEBS automatikus vészfékezésbe kezd, hogy elkerülje az ütközést vagy legalábbis enyhítse annak mértékét.

Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) automatikusan az elöl haladó járműéhez igazítja a tehergépkocsi sebességét, ezáltal biztonságos követési távolságot tart a két jármű között. Így a lehető legnagyobb arányban használható a sebességtartó automatika, ami kedvező az üzemanyag-takarékosság szempontjából. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) működésének alapja a szélvédő mögötti kamera. Ha a tehergépkocsi a járművezető szándéka nélkül készül elhagyni a sávját, akkor hangjelzés figyelmezteti a sofőrt.

 

DAF Transport Efficiency (DAF Szállítási Hatékonyság)
Mindezen újítások révén a DAF LF 2016 Edition fontos lépést képvisel a tehergépkocsik hatékonyságának fokozásában, összhangban a DAF Transport Efficiency (DAF Szállítási Hatékonyság) filozófiájával. Természetesen a DAF LF továbbra is megőrizte legfőbb erényeit, köztük a kis saját tömegből eredő nagy hasznos teherbírást, a kategória legkisebb fordulási körének köszönhető kiváló manőverezhetőséget, valamint a gépkocsivezetők által oly’ nagyra értékelt kimagasló kényelmet és könnyű kezelhetőséget. A DAF LF 2016 Edition gyártása decemberben kezdődik el.