fbpx

Csomagolások az online kereskedelemben

Írta: Szerkesztőség - 2018 október 26.

Az utóbbi években jelentősen emelkedett Magyarországon az online kereskedelem, amelyről a GKI készített jelentést. Míg 2013-ban a vásárlók száma 2 millió volt, ez 2017. év végére elérte a közel 3 milliót. Ez 30%-os növekedés. 2013-ban a kiskereskedelmi forgalom 200 milliárd forint volt, ez 2017-re elérte a 310(!) milliárdot. A népszerűségi listát korábban és most is a műszaki cikkek vezetik, ezek bevétele 2013-ban 37 milliárd, a tavalyi évben pedig már 59 milliárd volt. A szakemberek véleménye szerint további növekedés várható az elkövetkezendő időszakban.

A csomagolás szakterülete is fejlődött az online értékesítés terén. Napjainkra már számos gyártó és kereskedő felkészült az online kereskedelemre.

LGR Packaging

Az európai vállalatcsoport, az LGR családi vállalkozás, amelyet Franciaországban alapítottak. Specialitásai az ofszet nyomtatással gyártott kartondobozok, a hullámkartonlemez-dobozok és a prémium minőségű csomagolások. A vállalatcsoportnak 13 gyára van Európában, valamint Törökországban. Vevőkörük kiterjedt: gyógyszeripar, borászat és alkoholos italok, élelmiszeripari és háztartási eszközök. Megrendelőik számára fejlesztették az online kereskedelem követelményeinek megfelelő sorozatot, amely egyúttal a gyártó pozitív márkamegjelenését is szolgálja. A FachPackon mutatták be legújabb fejlesztésű online csomagküldésre alkalmas dobozukat, amelynek belső felületén grafika van ofszet nyomással. A doboz felnyitása meglepetést okoz, a látszólag egyszerű csomagolás belsejében dekoratív grafika jelenik meg. Mindez a doboz megrendelője és a felhasználó számára is előnyös.

A Thimm új garanciazára

A csomagküldő szolgáltatásnál fontos követelmény az originalitás. A Thimm dobozai új generációjánál bevezette a Thimm Parcel Proof garanciazárat. Maga a hullámlemezből készült, minőségazonos szabásminta megakadályozza a hozzáférést a termékhez, a garanciazár pedig biztonságot jelent. A Thimm először ezt a fejlesztését az Isabella Glutenfreie Pâtisserie (gluténmentes cukrászda) megrendelőjük dobozaihoz vezette be. A cukrászati termékeket – kézműves módszerekkel, bio minőségben – gyártó céget 2014ben alakították Düsseldorfban, ahol azóta számos diétás, túlnyomórészt laktózmentes és részben vegetáriánus, egészséges süteményeket készítenek. A nagy érdeklődésre való tekintettel vezették ők is be az online kereskedelmet, amelyhez megfelelő csomagolásra volt szükségük, ami megjeleníti a termék értékét, és az érzékeny élelmiszerek szállítási előírásainak is megfelel. A Thimm által tervezett és gyártott szállítódobozokon manipulációbiztos zárás van, kinyitni csak annak sérülésével lehet, egyéb zárási mód nem szükséges. A vevő átvételkor azonnal érzékelheti, hogy a csomag sérülésmentes és érintetlen. Az üres karton doboz reciklálható. A doboz felületének nyomtatása digitális tekercsnyomtatással történik a Thimm és a Christiansen Print cégeknél. Mindegyik doboz a megrendelő egyedi grafikájával készül. A nyomtatás vízalapú festékekkel végzik, amelyek indirekt élelmiszer-érintkezésre megfelelnek.

Hűtött élelmiszerek csomagolása

A friss, hőmérséklet-érzékeny élelmiszerek online megrendelése is állandó növekedést mutat az interneten. Vannak kereskedőcégek, amelyek e speciális élelmiszereket kizárólag az online kereskedelemben forgalmazzák. Ezeket a termékeket a szállítás alatt is hűteni kell és ehhez megfelelő hűtött csomagolás szükséges.

A brémai Ecocool – a szakterület specialistája – egy új, Smart-cooler csomagolást vezetett be, amelyet szintén bemutattak a FachPackon.

A csomagolás műanyag-vliesből készült tasak, amelynek kiváló a hőszigetelő-képessége. A tasak megfelel a fenntarthatóság követelményének is, mivel 80%-ban reciklált PET palackból gyártják. A tasak egy speciális vékony polietilénnel együtt alkotja a csomagolást, amelyet ragasztással zárnak le. A vállalat szakemberei megvizsgálták a csomagolást: 18 és 30oC (átlaghőmérséklet 19,6oC) közötti hőmérsékleten, 48 órán át 1,5 kg Coolpack-hűtőelemmel (3 db, egyenként 500 gramm). Az eredmény: a csomagolás – ezzel az öszszetétellel – 42 órán át tartotta a hőmérsékletet. A tasakokat három méretben (S, M és L) gyártják.

A Nestlé Cailler csokoládé csomagküldődoboza

 

Csaknem 200 éve gyárt a svájci Broc-ban a Chocolaterie Cailler csokoládékreációkat. A Nestlé konszernhez tartozó márka a gyártáshoz kizárólag fenntartható forrásból származó alapanyagokat használ. Az interneten való értékesítéshez fontos szerepe van a csomagolásnak: a vevővel fizikai kapcsolat jön létre. A DS Smith által tervezett csomagolás egyszerű és finom, hűséges a márkához és a vállalat alapértékeihez. A Maison Cailler logója és bélyegzője a svájci zászlóval és a felirat „Chocolat suisse depuis 1819” már az első pillantásra a sokéves tradíciót tükrözi. A redukált dizájn jóvoltából a csomag elegáns, értékes és mindez a doboz belsejében folytatódik, a kicsomagoláskor érzelmeket és örömöt keltenek az édes kreációk. A dobozok oldalain lévő hajlítások révén a pralinédobozok variálva illenek a szállítási csomagolásba. Nemcsak három különböző méretű pralinédoboz, hanem más eltérő méretek is szállíthatók a dobozokban. A dobozok belső konstrukciója biztonságosan rögzíti a pralinédobozokat. Az erős szélek védik az érzékeny csokoládét a szállítás folyamán. A nagy flexibilitás és biztonság mellett, a DS Smith megoldása még a kezelés és újrahasznosítás miatt is előnyös. A csomagolás könnyen nyitható és zárható, a minőség-azonos karton pedig szelektíven gyűjthető és reciklálható.

Klingele csoport üvegpalack-csomagolásai

Németországban az öt legnagyobb hullámpapírlemez- és csomagolásgyártó cégek egyike a Klingele Gruppe. Közel 100 éve terveznek és gyártanak hullámpapírlemez dobozokat. Az új dizájnnal továbbfejlesztett üvegpalack szállítási csomagolásuk különösen az elektronikus kereskedelem területén jelentős. Az új üvegpalack csomagolások teljes termékcsaládjában a dobozon belül hullámpapírlemezből készült tokot alkalmaznak, amely törésbiztos szállítást tesz lehetővé. A dobozbetét illetve a tok minden dobozhoz megfelel. Lényegében az üvegpalackok és az üvegpalackos termékek sérülésmentesen szállíthatók. A belső tokkal készült csomagolás könnyen kezelhető, egyszerű és gyorsan végezhető. A gyártás sem igényel külön szerszámköltséget, ezért költségkímélő megoldást jelent. A Klingele felkészült a megrendelők egyedi igényeire is, ezért számos konstrukcióból lehet választani, amelyek a honlapjukon szerepelnek.

A BB Pack csoport

A vállalat a BB Gruppe összesen 15 ezer m²-es raktárral rendelkezik, amelyben az ipar és a kereskedelem számára tárolnak csomagolóanyagokat, dobozokat és tartozékokat, mindenekelőtt a növekvő online kereskedelem számára.

A csomagolószereket just-in-time és házhoz szállítva kapják a megrendelők. A cég gyorsan reagál az igényekre, ellátási biztonságot és költségoptimálást nyújt.

Az online kereskedelemben a megrendelők magas minőségi követelményeket támasztanak. A BB csoport először 1999-ben a BB Verpackungslogistik GmbH-t alapította meg, majd folyamatos fejlesztés révén 2009ben létrehozták Weichmarban a BB Pack GmbH-t.

A megrendelők már kezdetben felismerték a nagy raktárakkal rendelkező BB Pack előnyeit és a gyors, sőt azonnali szállítás gazdaságosságát, a kitűnő kondíciókat, amellyel a napi igényekre képesek szállítani. A cég 1999 két alkalmazottal kezdte, napjainkra ez a létszám már eléri a 25-öt. Az online kereskedelemben alkalmazott dobozokat és kiegészítő anyagokat is raktárról szállítják a megrendelők részére.

Termékeik között szerepelnek:

• dobozok: hajlított nyomtatott kartondobozok, kimetszett kartonok hullámpapírlemezből és keménykarton dobozok;

• papírok: selyempapírok, nyomtatott csomagolópapírok és nyomatlan csomagolópapírok;

• műanyag fóliák, tasakok és hordtáskák;

• párnázó és töltőanyagok: műanyag és kartonelemek, buborékfóliák;

• ajándékcsomagoló papírok.

A Zalando számára készült dobozok kemény kartonból készültek, amelyeket a megrendelők főleg az értékes termékeknél előnybe részesítenek. Jellemzői: nemes külső megjelenés, fokozott szállítási biztonság, készen felállítva vagy síkba fektetve szállítható, több sztenderd méretben létezik, felületnemesítés és értékes kivitel lehetséges. A Zalando termékei online megrendeléssel Magyarországon is elérhetők. A megrendelést házhoz szállítva vagy csomagautomatában lehet megkapni. A Magyar Postának országszerte vannak csomagautomatái, Budapesten pedig 43 működik.

Dr. Oetker házhoz szállított készételekkel startol

Új területen kezdi meg tevékenységét a Dr. Oetker cég: online vásárlással mélyhűtött készételeket kínál házhoz szállítással, mindezt a tradicionális Bofrost vállalattal együttműködve.

 

A Dr. Oetker leányvállalata a Juit friss és egészséges ételek forgalmazását indítja el, melyet összesen 20 különböző étellel kezdenek. A Juit honlapján megírja, hogy az ételeket a fagyasztás előtt frissen főzik és az egészséges életet igyekeznek támogatni. Az étlapon új ételek is szerepelnek: bárányragu, ázsiai tésztaétel, currys zöldség, halételek vagy vagdalthús – Dr. Oetkernél ezen kívül a repertoár új szolgáltatást is jelent, amelynek „Juit” a megnevezése és a mélyhűtött készételek házhoz szállítását jelenti. A cég nyilatkozata szerint „elfoglalt és minőségre igényes embereknek kívánnak segíteni, hogy a mindennapokon egyszerűen és jobban tudjanak táplálkozni. Mindezért sokféle ételt kreálunk a legjobb alapanyagokból, amelyeket kíméletesen megfőzünk és fagyasztunk majd házhoz szállítunk.” A Juit team-nél a szakácsokon kívül táplálkozási szakemberek, dizájnerek, termékmenedzserek és fejlesztők is dolgoznak. A megrendeléskor a vevők gyűjtőcsomagolásokat rendelnek, amelyekben 6 vagy 12 féle étel van, amelyekből tetszés szerint állíthatja össze az étkezést és amelyeket esetenként vagy rendszerint újra rendelhetnek.

Az ételekből kategóriák alapján lehet választani: protein, alacsony szénhidráttartalom, vegetariánus és vegán. Ezzel megcélozzák a trend- és az egészségtudatos vevőkört. Az árak is fontosak: egy étel a 6-os gyűjtődobozból 11 euro. Hazatérve a mélyhűtött ételt a mikrohullámú sütőben vagy a tűzhely sütőjében csak meg kell melegíteni.

Eiler Olga