fbpx

A nyolcadik DAF-ot vette át a Steyrer-Sped Kft.

Írta: Szerkesztőség - 2019 július 09.

Miután a 2017-ben munkába állított, rendkívül különleges DAF CF 460 FAQ Space Cab 8×2/6 mobilsiló-állító tehergépkocsival meggyőző tapasztalatokat szerzett az ömlesztett építőanyagok fuvarozására szakosodott Steyrer-Sped Kft., idén júniusban átvett egy ugyanilyen járművet, azonban már az új generációs, 480 lóerős motorral.

Túlnyomó többségben ömlesztett késztermékeket szállít építkezésekre silós járművekkel a alapított Steyrer-Sped Kft. Flottájában immár 8 darab DAF dolgozik, 6 darab XF nyerges vontató, amelyek tartányos félpótkocsit húznak, valamint 2 darab CF FAQ 8×2/6 típusú mobilsiló-állító tehergépkocsi m-tec gyártmányú zsebes silóállító felépítménnyel.

A vállalkozás 2016-ban vásároltak először DAF járműveket, ugyanis sürgősen szükségük volt eszközökre, és ez a márka tudta a leggyorsabban, raktárról kiszolgálni az igényeiket. 2017. év végén egy CF 460 FAQ Space Cab 8×2/6 mobilsiló-állítót is vásároltak. Igen kedvező tapasztalatokat szereztek ezekkel a gépkocsikkal, szinte problémamentesen üzemelnek a mai napig. Jó az üzemanyag-fogyasztásuk, előnyösnek tartják a MultiSupport Full Care teljeskörű javítási és karbantartási szerződést, valamint a DAF márkaszervizekkel is elégedettek, mondta Robert Büchinger, a Steyrer-Sped Kft. ügyvezető igazgatója. Gépkocsivezetőik pedig szívesen dolgoznak a DAF-okkal, dicsérik a csendes, tágas és jól felszerelt fülkéjüket.

A DAF CF FAQ modellek 4 tengelye közül 3 kormányzott, 2 pedig felemelhető, ezáltal szűk építési területeken vagy belvárosi utcákban is könnyen manőverezhetők, szinte bárhová be tudnak menni, ahova a 4×2-esek. A hátsó tridemtengelyre pedig azért van szüksége a Steyrer-Sped Kft-nek, mert a mobilsilók visszaszállításakor a megmaradt anyag a siló aljában, vagyis a járműre fektetve a hátuljában összpontosul, így a hátsó tengelyekre különösen nagy terhelés jut. A hármas tengelycsoporttal elkerülhető a tengelyek túlterhelése. A DAF azért is szimpatikus számukra, mert sorozatgyártásban készíti ezt a speciális tengelykonfigurációt, nem utólagosan építi össze, ezáltal gyorsabb és olcsóbb a gyártás, illetve megbízhatóbb a konstrukció, tette hozzá Robert Büchinger.