fbpx

A display állvány „eladja a terméket”

Írta: Csomor Zsolt - 2020 január 20.

A döntések háromnegyede a boltban születik

Az angol eredetű fogalom jelentése igen sokrétű, de a csomagolástechnikában elsősorban a termékek bemutatására és/vagy tárolására szolgáló termékkínálásra szolgáló állványokat, tálcákat és dobozokat értjük alatta.

A display eladáshelyi reklámeszköz, ami a vásárlóval vizuálisan közöl információt. Alkalmazását az indokolja, hogy a vásárlási döntések 75 százaléka az üzletben születik, ezért a terméket valamilyen módon ki kell emelni a többi közül. A display akkor képes betölteni igazán a feladatát, ha figyelemfelkeltő, igazodik a termék csomagolásához, és erősíti a termék és a márkatulajdonos imázsát.

Többféle anyagból készülhet

A display kínálóállvány többféle anyagból, különböző szerkezeti kialakítással és méretben készülhet. Alapanyagként a legelterjedtebb a hullámpapírlemez alkalmazása, mert könnyű, az üzletben pedig egyszerűen összeállítható. Ára viszonylag alacsony, kis sorozatban is gyártható. A hullámpapírlemez élettartama konstrukciótól függően 1-3 hónap, tehát főként rövid idejű akciókat képes kiszolgálni.

A műanyagból készült display jóval tartósabb, de az előállítási költsége lényegesen magasabb. Gyártásához polisztirol, PVC, esetleg polikarbonát jöhet szóba, kialakítása pedig hőformázással vagy fröccsöntéssel valósítható meg. A műanyag kínálóállvány nehezebben nyomtatható – mint a hullámpapírlemezből készült változat – ezért gyakran papírral kasírozzák. Ha mégis nyomtatott, akkor ezt digitális úton végzik.

Az igazán tartós display – ami már üzletberendezésnek is mondható – acélból vagy alumíniumból állítható elő: ezeket gyakran üvegből vagy műanyagból készült polcokkal, valamint oldalfal elemekkel egészítik ki.

Szintén hosszú életartam érhető el fa – leginkább rétegelt lemez – alkalmazásával, ami üveggel is kiegészíthető. Az ilyen természetes anyagú állványok rusztikus külsőt kölcsönözhetnek az üzletnek.

Display szerkezet számosváltozatban

Szerkezeti kialakítását tekintve a legelterjedtebb a polcos display, ahol a termékek a két oldallap által közrefogott polcokra kerülnek. Előnye, hogy nagymennyiségű áru kihelyezésére alkalmas, megfelelő méretű grafikai felülettel rendelkezik, valamint az esetek többségében lapra szerelhető. A tálcás kialakítást az oszlop vagy piramisforma jellemezi, ahol az egymás fölé helyezett tálcákat függőleges merevítők választják el. A polcos változathoz képest nagyobb teherbírású, és gyakran arra is lehetőség van, hogy egyes szinteket kivegyenek vagy behelyezzenek a termék mennyiségének a függvényében.

A fakkos szerkezet elsősorban kisebb tömegű, azonos vagy hasonló méretű termékek – például DVD-filmek, könyvek – tárolására alkalmas. Felépítésére jellemző, hogy a hasáb kiképzésű talpra egy döntött tálca kerül, amit elválasztó lapok osztanak a termék méretének megfelelő részekre. Hátránya, hogy kicsi a reklámfelülete, ezért minden esetben nagyméretű korona hordozza a promóció legfontosabb információit.

Az egységcsomag tárolón elsősorban zsugorfóliázott gyűjtőcsomagolások helyezhetők el. Jellemzője, hogy polcok nélkül készül, a display csak palástként szolgál az egymásra helyezett egységek körül, így nem kötött a teherbírása.

A hasáb display ömlesztett csomagolt termékekhez – például édességekhez – alkalmazható. Felépítését jellemezi, hogy a sokszög alapú hasábra helyezett, vagy az abból kialakított „kosárba” kerülnek a termékek.

Kisebb jelentőségű az akasztós, illetve a zsebes kínáló. Az előbbire a szabványos euro lyukak méretéhez igazított akasztók segítségével helyezhetők ki a termékek, míg a másik szerkezet leginkább szórólapok és kiadványok kínálására alkalmas.

Válassza a legmegfelelőbbet!

Méret és funkció alapján is több display állványt különböztethetünk meg. pultdisplay tulajdonképpen egy kínáló gyűjtőcsomagolás, s jellemzően a pénztárak közelében helyezik el.

A padlódisplay tekinthető a hagyományos értelemben vett kínálóállványnak: önhordó és legtöbbször körüljárható.


BoxPrint-display a HUNGAROPACK 2018. verseny indulójaként

A rakodólapos display nagy menynyiségű áru elhelyezésére alkalmas, tulajdonképpen egy kínáló szállítási csomagolás. Alapmérete a szabványos rakodólaphoz igazodik, általában 600×400 mm.

A logisztikai egység gyűjtőcsomagolásokból képzett kínálóállvány. Előnye az üzletben történő gyors feltöltés, hiszen nem kell megbontani a rendszerint alacsony falú hullámpapírlemez ládában vagy tálcán beérkező termékegységeket.

A tartós display olyan üzletberendezés, ami alkalmas lehet az áru működés közbeni bemutatására is. Ennek műszaki cikkek esetében van jelentősége, s legfontosabb feladata a márka állandó képviselete.

Az „üzlet-az-üzletben” rendszerek nagyobb területet foglalnak el az áruházban, ahol például kóstoltatás és termékbemutatók is tarthatók. A POS-dekorációk szintén nagy területigényűek, rendkívül figyelemfelkeltő alakúak, az áruk elhelyezésén kívül például a gyermekek számára játékként is funkcionálhatnak.

Fontos szempontok display tervezésekor

A display állvány tervezése során, valamint megrendelésekor néhány nagyon fontos szempontot kell figyelembe venni. Az első eldöntendő kérdés, hogy milyen feladatot szánunk az állványnak: csak kínáljon vagy nagyobb mennyiségű áru tárolására is alkalmas legyen. Azt is figyelembe kell venni a tervezés során, hogy milyen hosszú élettartamra van szükség, s az üzletben hová szeretnénk tenni (közlekedő útvonalra vagy a polcsorok közé). A szállítási lehetőségeinkre és a távolságra is gondolni kell: a lapra szerelt változat lényegesen kisebb helyigényű, mint a rögzített szerkezetű display. Az állványt bizonyos esetekben érdemes kiegészíteni speciális hatásokkal, például hanggal, fénnyel vagy illattal? És ami a gyártástechnológiát alapvetően meghatározza, hogy hány darabra van szükség.

Tiefbrunner Anna; Óbudai Egyetem, Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar

Tarolt a „Sajtos display”

A több mint fél évszázados múltra visszatekintő HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny egyik fődíját a Box Print – FSD Packaging Kft. Sajtos display innovatív állványa nyerte.

Több mint fél évszázados töretlen siker

A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) az idei évben 36. alkalommal hirdette meg a HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Versenyt. A verseny legfőbb célja a hazai csomagolástechnika fejlődésének ismertetése, valamint az újdonságok széleskörű bemutatása. Hogy csomagolási verseny eléri célját, mi sem bizonyítja jobban, minthogy több mint fél évszázada nem csak fennmaradt, de a szakmát mozgósító erejét is megtartotta.

A versenyen keresztül az elmúlt évtizedek során több csomagolástervező generáció feltűnésének és beérésének lehetett a szakma szemtanúja. A megmérettetés a tervezők fejlődésének nyomon követését is lehetővé teszi, a zsűri ítélkezésén keresztül pedig független és szakmai visszajelzést ad.

Az idei HUNGAROPACK versenyre 31 vállalat küldött 58 nevezést, 43 fogyasztói és gyűjtő, 15 pedig szállítási csomagolás kategóriában. A bírálóbizottság pontozással hozta meg döntését, s ítélte oda a HUNGAROPACK díjakat, a HUNGAROPACK szakdíjakat, a különdíjakat és az okleveleket.

A díjazottak jogot nyertek a Csomagolási Világszövetség WorldStar csomagolási világversenyen való részvételre is. A rangos megmérettetésen a magyar tervezők hagyományosan jól szerepelnek: a tavalyi versenyen 5, az utóbbi 20 évben pedig összesen 108 világdíjat érdemeltek ki.


Fazekas Attila, a Box Print – FSD Packaging Kft. ügyvezetője

„Termékeink a világ 30 országában megtalálhatók”

A nyertes vállalat dunaharaszti üzemébe látogattunk, ahol Fazekas Attila ügyvezetőt először arra kértük, mutassa be vállalatukat.

– A Box Print Kft. 1998-ban alakult, s közel 20 évig Körösladányban működött, ahol főként címkéket és bliszterkartonokat gyártott multinacionális partnerei számára. 2016-ban többségi részesedést szereztünk az FSD Packaging Kft-ben, melyet hamarosan beolvasztottunk az anyacégbe. Ekkor az FSD nevét is felvettük a Box Print mellé, s 2017től egy cégként, de két telephelyen működünk.

Vállalatunk főként az FMCG szektornak,ezen belül elsősorban ipari gyártóvállalatoknak készít különféle csomagolóanyagokat.

Termékeink a világ 30 országában megtalálhatók az áruházak polcain. Négy nagy termékcsoportunk van: ofszet kasírozott hullámkarton termékek, faltkarton dobozok, display termékek és a bliszterkartonok. Utóbbi termékek gyártásában vállalatunk piacvezető itthon és Közép-Kelet-Európában egyaránt. Ezek főként közepes- és nagyvállalatok márkatermékeinek csomagolásai, melyeket ofszet technológiával gyártunk nagy darabszámban. Többféle méretű íves ofszetnyomás, digitális UV nyomtatás, nagyméretű kasírozás, nagyméretű stancolás, valamint automata display- és dobozragasztási technológiákkal dolgozunk. A nyomdai munkák főként a körösladányi üzemünkben készülnek, ott gyártjuk készre a bliszterkártyákat, illetve valamennyi termékünk fedőrétegét, amit azután a dunaharaszti üzemünkben tovább feldolgozunk. A partnereink számára teljeskörű szolgáltatást nyújtunk. Amennyiben a megrendelő igényli, a termékeit el is helyezzük az elkészült display állványokon, s kiszállítjuk az áruházakba akár külföldre is. A szolgáltatásaink között szerepel a csomagolásfejlesztés, a grafikai előkészítés, a gépi és kézi ragasztás, az ablakozás, a logisztikai szolgáltatások és a finanszírozás egyaránt.

Termékeik világszerte megtalálhatók. Hogyan érték mindezt el?

– A Box Print – FSD küldetése, hogy kiemelkedően versenyképes és innovatív szolgáltatást nyújtson az FMCG szektor csomagolási igényeihez. Technológiáinknak és módszereinknek köszönhetően teljesen integráltak és rugalmasok vagyunk: a kkv-k és a nagyvállalatok számára egyaránt a legoptimálisabb megoldásokat igyekszünk nyújtani. Vállalatunk képes gyorsan igazodni a piaci igényekhez, a folyamatosan változó környezet állandó fejlődésre ösztönöz bennünket is. Értékteremtő képességünk növelését a folyamatos fejlesztés módszereivel biztosítjuk. A fenntarthatóság és a minőségközpontúság jelentős szerepet játszik mindennapjainkban. Vezetőink és tulajdonosaink jó része multinacionális tapasztalatokkal rendelkezik: szervezetünket, rendszereinket ezekre a tapasztalatokra alapozva, de a középvállalat rugalmasságát és alkalmazkodóképességét megőrizve igyekszünk fejleszteni. Célunk, hogy szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kiemelkedő értéket teremtsünk vevőink számára. Munkánkat az elmúlt évek során számos díjjal ismerték el.


A HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny egyik fődíját 2019-ben a Box Print – FSD Packaging Kft. vehette át az innovatív Sajtos display állványért„

Innovatív termék innovatív állványa

Vállalatuk a Sajtos display nevezéssel HUNGAROPACK 2019 díjban részesült. Kérem, mutassa be a nyertes terméket!

– Ez egy innovatív termék innovatív display állványa. A Felföldi Édességygyártó Kft. Let’s Cheese! magas fehérje tartalmú, kemencében sült különleges sajt snackje. A roppanós finomság 100 százalékban sajt, amihez Gruber Csaba kollégánk egy innovatív, lyukacsos display állványt tervezett. Az állvány fehér-fehér fedőrétegű többrétegű EB hullámosítású hullámpapírlemezből ofszet kasírozott technológiával, hideg-meleg ragasztó plotterrel és automata display ragasztási technológiával készült. Az automata Sajtos display összehajtott állapotban szállítható, ugyanakkor a boltokban egy mozdulattal könnyen és gyorsan készre nyitható és felállítható. Az állvány fejlesztése során a tervező célja a konstrukcióból eredő nagy teherbírás és a központi tengely nyújtotta stabilitás volt. A figyelemfelkeltő sajtos display minden bizonnyal hozzájárul a termék sikeres piacra vezetéséhez is. Az ilyen típusú, ofszet minőségű display állványok teljes egészében saját üzemeinkben készülnek: a gyártásához minden szükséges géppel és berendezéssel rendelkezünk, ráadásul néhány összeszerelési művelet kivételével mindent automatizált módon végzünk, ami véleményem szerint Magyarországon egyedülállónak számít.


New can display” – Hell Energy

A Box Print – FSD „dobozminőségben” képes display állványt készíteni, ami nagyobb felbontású, s közelről nézve is tetszetősebb. Termékeink több mint 90 százaléka újrahasznosított alapanyagból készül. Az idei HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Versenyen másik termékünket is díjazták: a Hell Energy: „New can display” állvány a Print & Publishing magazin különdíjában részesült.