Köztudott, hogy nemcsak a betűtípusok, az elrendezés harmóniája, hanem a színek is hatással vannak a vásárlói, megrendelői döntéseinkre. A digitális felületek megfelelő beállításával, kialakításával elérhető például, hogy az emberek számukra kedvezőbb döntéseket hozzanak. Kutatók például nemrég egy USA-ban végzett kísérlet révén azt tapasztalták, hogy az emberek egy – számukra kedvező – nyugdíj-megtakarítási programban is nagyobb készséggel vesznek részt, ha az ezt kínáló online felület szóbeli tartalmait és külalakját átalakítják. Például a semlegesebb „Nem akarok részt venni a programban” megfogalmazást „Nem akarok megtakarítani”-ra cserélték, illetve a színezést is variálták, akárcsak a tiltó- és engedélyező színeket változtató közlekedési lámpák.
Érted (is) manipulál
Szerző: Rik Gabriella
Előző
Drónok a koronavírus ellenKövetkező
Fontos fejlesztések EU-pénzzelKapcsolódó hírek
-
A negyedik ipari forradalom lehetőségei
A Deliotte a digitális átalakulás akadályait vizsgálta több iparágban is
-
Az emberi tényezők a marketingben
A fogyasztói elvárások, igények jelentősen változtak, ezért a marketingben nagyon komoly feladat, hogy üzletünk célba érjen.
-
A hibátlan CMYK
Öt nélkülözhetetlen lépés a hibátlan négyszínes reprodukció elkészítéséhez.
-
E-logisztika: a Pagony esete rámutat a szektor kihívásaira
Az online kereskedelem örök kihívása az e-logisztikai feladatok ellátása. Amikor a kiszervezés sem elég jó, jól jöhet a Pagony esete a Bookloggal.
-
Kampány segíti az ökopiac bővülését: címke a csomagoláson
Az agrárminisztérium digitális platformon is népszerűsíti a fenntarthatóság jegyében készült termékeket.