fbpx

Tovább „zöldíti” csomagolását az áruházlánc

Írta: Csomor Zsolt - 2020 július 31.

A Lidl Magyarország tovább csökkentette a műanyag felhasználását: ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását. A fejlesztés eredményeképpen, éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat.

 

 

A beszállítókkal való folyamatos együttműködés részeként most zöldség-gyümölcs szortimentjének csomagolását vizsgálta meg, és alakította át a Lidl áruházlánc. A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében a korábbi műanyag sorolóbetéteket váltották ki környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípőspaprika, valamint a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre. Ezzel a csomagolásból 100%-ban eltávolították a műanyagot. Az éves szinten 17,1 tonna műanyagmegtakarítást eredményező fejlesztés a vállalat immáron hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.

A Schwarz Csoport REsetPlastic stratégiájának részeként a Lidl 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkenti műanyagfelhasználását, a saját márkás termékek csomagolóanyagjainak 100%-át pedig újrahasznosíthatóvá teszi. A cél elérése érdekében az elmúlt két évben a vállalat tovább fejlesztette energiaitalának, mosószerének és ásványvizeinek csomagolását, egyes tisztítószerek flakonjai pedig nem csak 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek, hanem újrahasznosíthatóak is – írja a vállalat a közleményében.