fbpx

A világjárvány inspirálta a Dunapack fejlesztését

Írta: Csomor Zsolt - 2020 november 23.

A Dunapack Packaging egyik munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg, és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait.

 

Dunapack

 

Legyártás nélkül ellenőrizhető a prototípus

A koronavírus miatt elrendelt tavaszi karantén helyzetben jóval lassabb és körülményesebb volt eljuttatni az ügyfeleknek a bemutató termékeket. A csomagolóanyag szektorban eddig az volt a kialakult gyakorlat, hogy a megrendelőnek ténylegesen legyártott – tehát a fizikai térben létező – doboz-prototípust küldtek véleményezésre. Ez a folyamat azonban a pandémia hatására nehézkessé vált. Ezzel együtt a költségek is nőttek, nem beszélve a személyes átvétel kockázatairól. Ezekre a kihívásokra adott választ, és váltotta fel a korábbi folyamatokat az AR (Augmented Reality – kiterjesztett valóság) és VR (virtual reality – virtuális valóság) technológia bevezetése a Dunapacknál.

 

Virtuális térben a dobozok prototípusa

A „legegyszerűbb a legjobb” analógia a Dunapack fejlesztése esetében is igaz: az eddig is számítógépes tervezéssel folyó doboztervezést összekötötték a legújabb technológiai eszközökkel. A cél az volt, hogy áthidalják a járványhelyzet okozta akadályokat – beleértve a szállítást is – oly módon, hogy az ügyfelek számára is hozzáadott értéket teremtsenek. Meglévő szoftverek beemelésével és kismértékű módosításával olyan tervezési folyamatot hoztak létre, amely révén az ügyfelek könnyen, bármilyen eszközön hozzáférhetnek az elkészült doboztervekhez. A kiterjesztett valóság (AR) megoldás segítségével az ügyfél mobiltelefonja vagy tabletje kamerájának segítségével kivetítheti a virtuális dobozterveket a valós térbe, amelyeket mozgathat, forgathat, akár körbe is járhat.

 

VR-szemüveg

 

Korábban kéthetes folyamatot redukáltak egy napra

Nagyon sok pozitív vevői visszajelzés érkezett, és a konstrukciós tervező csapat segítségével gyakorlatilag pillanatok alatt sikerült átállni, hogy a virtuális térben gyorsan, egyszerűen és kényelmesen szolgálhassák ki az ügyfeleket, miközben egy minden szempontból fenntartható, és ökolábnyomot csökkentő megoldást kínál a vállalat. Minden visszajelzés azt mutatja, hogy a lehető legjobb döntés volt a fejlesztés elindítása – mondta Szijártó Dániel projektvezető.

Az újítás rendkívül gyors, ugyanis a tervezést követően az eddigi akár 2 hetes gyártási és szállítási procedúra lecsökkent egy kattintásra. Az újítással ráadásul a döntéshozatal is felgyorsult.

 

Virtuális doboz varázslat: papírból készült a környezetbarát VR-szemüveg

A Dunapack virtuális valóság (Virtual Reality, VR) megoldásánál az ügyfél a teljes virtuális teret látja, mintha egy áruházban lenne. A program képes arra, hogy a felhasználója nézőpontot váltson, így a virtuális térben közelebb, illetve távolabb mehet. Ha pedig egy adott termék érdekli, azt részleteiben is megnézheti. Mindehhez persze egy VR-szemüveg kell: a Dunapack ehhez saját eszközt fejlesztett ki, amelyhez a hardvernek otthont adó készülékház természetesen papírból készül.