fbpx

Csomagolás: amikor a vevő is része az újrázásnak

Írta: Kohout Zoltán - 2021 január 29.

Nagy világcégek és elkötelezett kis hazai üzletek egyaránt fontos lépéseket tesznek a csomagolás csökkentése, zöldítése felé. S már van olyan megoldás is, amelyben a vásárló is része a reciklálási folyamatnak. Mi több, kényelmesen válik a részévé.

 

csomagolas

 

A Henkel készül 2040-re

A Henkel fontos mérföldkőhöz érkezett a fenntartható csomagolások terén: a vállalat Európában eddig 700 millió, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült flakont használt fel Laundry & Home Care termékeihez, és 2040-re célja, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon – írtuk nemrég.

 

Új csomagolásmentes bolt

Közben itthon megnyílt egy újabb csomagolásmentes bolt. A világjárvány okozta sokk első hulláma után, a lazítások időszakában nyitott meg Szombathely első olyan üzlete, ahová a vásárló maga viszi a tárolót. A Fő tér szomszédságában nyitott Kamra ötletéhez Magony Kitti az ország másik végéből, Kiskunfélegyházáról hozta az ötletet. Olyan régi vágású boltot szeretett volna, ahol a vásárló semmi hulladékot nem visz haza, ahol kimérve, csomagolóanyag nélkül lehet vásárolni. Mert nem elég – vallják a csomagolásmentes vásárlók – szelektíven gyűjteni a hulladékot, a legjobb meg sem termelni azt. A nyitásról a HellóVidék számolt be, érdemes elolvasni!

 

Töltsön a vevő!

Hasonló hír, hogy a NIVEA elindította első tusfürdő-utántöltő állomását Hamburg és Ettlingen egyes néhány DM-áruházában. A boltokban a vevők feltölthetik megjelölt palackjukat, vonalkódot nyomtathatnak a vásárláskor. Ezzel nemcsak az újrafelhasználhatóság szelleméhez és gyakorlatához kerülnek közelebb, hanem részévé is válnak az újrahasznosítási ciklusnak, folyamatnak. A kísérleti projekt tesztfázisa hat-nyolc hónapon keresztül zajlik a kiválasztott DM-üzletekben. A cél a fogyasztói elfogadottság és a használhatóság megismerése, illetve természetesen a műanyag-gyártás volumenének csökkentése.