fbpx

Száguld a nyomtatott csomagolások piaca

Írta: Sándor Ildikó - 2021 február 28.

Az előrejelzések szerint a 2020-as 352,1 milliárd dollárról 2025-re 433,4 milliárd dollárra nő a nyomtatott csomagolási piac.

 

csomagolás sipos

 

A csomagolóanyag-nyomtatás iránti kereslet növekedésének alapja elsősorban az élelmiszer- és italtermékek piacán, valamint a gyógyszeriparban volt tapasztalható. A Marketsandmarkets elemzéséből látható tendencia mögött olyan tényezők is megtalálhatóak, mint az esztétikai vonzerő iránti növekvő igény, az innovatív nyomtatási technikák térhódítása és nem utolsó sorban magának a csomagolóiparnak a növekedése. A csomagolóipar sikerét a népesség növekedése, az urbanizáció, a gazdaság fejlődése, a csomagolt élelmiszerek iránti kereslet és a termékek hamisításával kapcsolatos fogyasztói tudatosság befolyásolja. A csomagolóipar egyre technológiaorientáltabbá válik, és ez most a flexibilis csomagolások terjedésének kedvez (a merev csomagolásokkal szemben).

Jelentősebb emelkedés volt tapasztalható a címkék forgalmában ebben az időszakban, az ok pedig olyan hozzáadott értékekben keresendő, mint pl. a termékdifferenciálás, a hamisítók ellen alkalmazott hitelességet igazoló megoldások vagy az élelmiszerek beltartalmi értékének feltüntetése.

A következő években a csomagolóeszközök piacán a legnagyobb fejlődés az ázsiai-csendes-óceáni térségben, különösen Indiában és Kínában prognosztizálható, a középosztály népességének és fizetőképes fogyasztásának növekedése miatt.

 

flexibilis csomagolás

Az élelmiszeripari csomagolások sikere megállíthatatlan
Fotó: sipospack.hu

 

A legfontosabb piaci szereplők

A nyomtatott csomagolás piacát néhány, világszerte elismert szereplő uralja jelenleg, például a Mondi, a Sonoco Products Company, a Graphic Packaging Holding, a Quad – Graphics, az Amcor Limited, a Constantia Flexibles, a Quantum Print and Packaging, a WS Packaging Group, a Toppan Printing és a Duncan Printing Group.

Idehaza is komoly fejlődésnek indult a flexibilis csomagolóipar, a digitális nyomtatás megjelenéséről és az abban rejlő személyre szabott csomagolás lehetőségéről legutóbb itt írtunk.