fbpx

Ütemezett karbantartás a fenntartható logisztikáért

Írta: Transpack - Hirdetés - 2021 április 27.

Minden vállalat számára elérkezett az idő, hogy éljen a digitalizáció adta lehetőségekkel, valamint elkezdjen gondolkodni egy fenntarthatóbb jövőben. Meglévő vállalati rendszerek részleges automatizációjának megkezdése fontos feladat minden versenyszereplő számára. Megkérdezzük Elie Zita urat, az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálatának ügyvezető alelnökét, aki szakértő az ügyfélszolgálat és annak fenntarthatósági megközelítésben rejlő lehetőségek területén.

 

Hogyan forradalmasítja a digitalizáció az ügyfélszolgálatot és biztosítja a fenntarthatóságot?

A folyamatosan növekvő piaci követelmények hátterében Elie Zita, az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálati ügyvezető alelnöke ismeri a logisztikai rendszerek üzemeltetőivel szemben támasztott egyre összetettebb követelményeket.

 

logisztika elie zita ssi schaefer
Elie Zita, az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálatának ügyvezető alelnöke

 

Szakértőként évek óta foglalkozik innovatív intralogisztikai megoldásokkal az ügyfélszolgálat és -támogatás területén. A következő interjúban felvázolja, hogy a digitalizáció miként forradalmasítja az ügyfélszolgálatot, és az egyéni, megelőző, ütemezett karbantartás révén biztosítja a rendszerek maximális rendelkezésre állását és fenntarthatóságát.

-Mr. Zita, milyen kihívásokkal néznek szembe a logisztikai rendszerek üzemeltetői ma, és hogyan tudnak megbirkózni ezekkel?

-Az online kereskedelem fellendülése és a fogyasztók magas elvárásai a bármi-bármikor elérhetőséggel szemben jelentik a legmeghatározóbb kihívást a logisztikai szolgáltatók számára. A termékeknek a kívánt időpontban kell rendelkezésre állniuk, a legrövidebb szállítási határidőkkel vagy az „átvételi pontokra” történő szállítással, beleértve az ingyenes oda-vissza szállítást vagy a kényelmes visszaszállítást – ez manapság kötelező a piacon való túlélés érdekében. A vállalat logisztikai és belső anyagáramlására lefordítva ez természetesen csaknem 100%-os szállítási képességet és megbízhatóságot, a legrövidebb átfutási időt és átláthatóságot jelent a raktárban és az egész ellátási láncban. Ennek fényében az üzemeltetők egyre inkább az automatizált intralogisztikai rendszerekbe fektetnek be, amelyektől mindenekelőtt a kapacitás, a termelékenység és a minőség növekedését várják, hogy a lehető legjobban meg tudjanak felelni a megnövekedett követelményeknek.

-Milyen hatással van ez a fejlődés az ügyfélszolgálatra?

-Ezeknek a műszaki rendszereknek a mindenkori rendelkezésre állása meghatározó a siker szempontjából. Ezért a szervizelés és a karbantartás nagyon fontos.

Az üzemszünetek minimálisra csökkentése érdekében az üzemeltetők egyre többször állapodnak meg szolgáltatási szerződéseikben a rendszerük garantált elérhetőségéről. Ma már nem elegendő csak az alkatrészek gyors ellátására és az ügyfélszolgálat rövid válaszidejére támaszkodni. Egyre inkább olyan karbantartásra van szükség, amely a felhasználáshoz egyedileg szabott karbantartási intervallumokat, ideértve a rendszer állandó felügyeletét és a legfontosabb alkatrészek előrejelző karbantartását tartalmazza.

-Milyen tényezők elengedhetetlenek egy olyan karbantartási szolgáltatáshoz, amely egyedileg igazodik a felhasználóhoz és a hatékony rendszerfigyeléshez?

-Mint sok más területen, az intralogoisztikában is a digitalizálás a kulcs. A digitális forradalom az elmúlt években az ipari környezetben is megtörtént, illetve épp zajlik. Az SSI SCHÄFER-nél ezeket a fejlesztéseket lehetőségnek tekintjük, tovább lendítjük, és új technológiákat alkalmazunk az innovatív és költséghatékony szolgáltatások kifejlesztéséhez. A trükk a fontos adatok azonosítása, majd előkészítése a lehetséges elemzéshez. Az adatok továbbításának módja szintén némi kihívást jelent.

-Hogyan ültetik át ezeket a gyakorlatba? És hogyan néznek ki ezek az új technológiák az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálatánál és -támogatásánál?

-Az ütemezett, megelőző szervizelés a jövő.

 

logisztika ssi schaefer szervizelés ügyfélszolgálat
Megelőző szerviz és karbantartás a kifogástalan működésért

 

Ez áttérést jelent a reaktív szolgáltatásról, amely során az alkatrészeket csak szükség esetén cserélik vagy javítják, a megelőző, ütemezett szervizre. Utóbbi célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben elkerüljük a raktári rendszerek leállásait. Az ütemezett karbantartási intézkedések közé tartozik például a kopó alkatrészek cseréje előre meghatározott időintervallumban. Ezen szabályos időközök meghatározásához nagy és kiterjedt adatmennyiségek körültekintő elemzése szükséges. A CSS (Customer Service & Support) 4.0 messze túlmutat ezen: az ütemezett karbantartás lehetővé teszi a fenntartható karbantartási stratégia megvalósítását, még inkább egyedivé és tervezhetővé téve az szervizintervallumokat.

-Hogyan működik az ütemezett karbantartás, és hogyan járul hozzá a fenntartható karbantartási stratégiához?

-Az ütemezett karbantartás alapvető eleme, hogy a karbantartást csak akkor szabad végrehajtani, amikor az valóban szükséges. Az előre meghatározott előre jelzéseket az egyénileg meghatározott karbantartási időközökről a rendszer-specifikus adatok valós időben történő rögzítésével, elemzésével és kiértékelésével lehet megtenni. Ha a rögzített adatok eltérnek a meghatározott küszöbértékektől, a rendszer tájékoztatja a szerviztechnikust. Ezek alapján elindíthatja a szükséges megelőző és/vagy korrekciós karbantartási intézkedéseket.

Az ütemezett karbantartás ezáltal megakadályozza a tökéletesen működő raktártechnikai termékek és alkatrészek felesleges cseréjét, csökkenti a szervizhívások számát, és jelentősen hozzájárul az erőforrások megőrzéséhez.

-A jövőben hogyan fognak fejlődni ezek az új technológiák?

-A cél minden bizonnyal az intelligens, önállóan tanuló algoritmusok fokozott integrációja. Az SSI SCHÄFER-nél megfelelő koncepciók vannak erre, melyek megvalósításán már dolgozunk – mind a rendszer technológia területén, mind pedig az ügyfélszolgálat és a támogatás további bővítése érdekében.

Keresse szervizcsapatunkat!

www.ssi-schaefer.com

 

Képek forrása: SSI SCHÄFER