fbpx

Csak elméletben van szemléletváltozás?

Írta: Transpack-2021/IV. lapszám cikke - 2021 augusztus 27.

Bár sokunk szereti hangoztatni a környezetvédelem, a fenntarthatóság iránti érzékenységét, élelmiszer-vásárláskor ez a legkevésbé fontos szempont.

 

élelmiszer, telefon

 

Ez derül ki a Nestlé Hungária és az NRC felméréséből. A lakosság majdnem 90 százaléka tisztában van a bolygónkat veszélyeztető környezeti problémákkal, és 50 százalék azt is tudja, hogy mit jelent az ökológiai lábnyom kifejezés. A válaszadók több mint fele vonzóbbnak tartja a kevésbé környezetszennyező termékeket, preferálják a hazai termék vásárlását is, sőt, akad, aki csökkenti-racionalizálja is a fogyasztását. Bő 50 százalék újrahasználható csomagolásokat vagy saját zacskókat használ az eldobható bolti nejlonzacskók helyett. Közben viszont a fenntarthatóság szempontja nem meghatározó: a magyarok elsősorban íz, minőség, megbízhatóság és ár alapján választanak élelmiszert, a környezetbarát csomagolás és a termékek alapanyagainak fenntartható volta, beszerzése kevésbé fontos a számunkra. A fogyasztók többsége nem is ismeri azokat a jelöléseket, amik a termék vagy csomagolásának fenntarthatóságát minősítik, csak 10 százalék figyeli ezeket a jelöléseket… Egyébként is csak a vásárlók kevesebb mint 40 százaléka fizetne többet egy környezetbarát termékért, de ők sem sokkal többet.

 

Összeállította: Kohout Zoltán