A betétdíjas rendszer bevezetése óta megszoktuk a visszaváltó automaták használatát. Ám van egy olyan üdítő, amelynél a REpontokon csütörtököt mondott ez a megoldás, nem lehetett leadni a palackokat, nem kaphattuk vissza az ötven forintunkat. A MOHU-t kérdeztük meg a problémáról.
Jól próbára tette ez a palack a rendszert
A VEOL olvasói szerint van egy olyan üdítőital, amelynek palackját még egy alkalommal sem sikerült leadni automatában a visszaváltási próbálkozás során a REpontokon, pedig rajta van a vonalkód, a logó, valamint ép és horpadásmentes a műanyag flakon – ez a Cofola. Az olvasók szerint azért van ez, mert eleve nagyon gyűrött műanyag szalag fut rajta körbe, és azon van a vonalkód.

A Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. válasza szerint a 2 literes Kofola Original szénsavas üdítőital visszaváltási problémájával kapcsolatban januárban kaptak bejelentést. Az alapján megállapították, hogy az csak egy bizonyos típusú automata esetében állt fenn. Az ezt követően elvégzett – a palack formájának felismerését korrigáló – szoftverbeállítás módosítása nyomán azonban e termék visszaváltási mintázata ezeken a géptípusokon is megegyezett és azóta is megegyezik az országos mintázatokkal, azaz a probléma megoldódott.
Összeállította: Csomor Zsolt
Szöveg forrása: VEOL