fbpx

Kényszerből változik a tradicionális üdítőital csomagolása

Írta: Csomor Zsolt - 2025 június 07.

A Coca-Cola számos ponton módosít címkézési és kommunikációs gyakorlatain, miután közös európai fellépéssel kötelezték arra, hogy változtasson a csomagoláson lévő zöldmarketing üzenetein. A Coca-Cola az egész Európai Unióra kiterjedően lecseréli a palackok címkéit és módosít a marketingkampányain is.

Egységes uniós fellépésre reagál a Coca-Cola

A The Coca-Cola Company egész Európában módosítja címkézési és reklámgyakorlatát, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság közös vezetésével eljárás indult a vállalat félreérthető zöld állításai miatt – közölte a GVH. A vizsgálatot az Európai Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) keretében folytatták le, az eljárás hátterében pedig a BEUC 2023 novemberében benyújtott panasza állt, amely szerint a műanyag palackokon megtévesztő módon szerepelt az „újrahasznosítható” felirat.

coca-cola üdítőital palack pohár pizza
Kép forrása: Shutterstock

A vállalat vállalta – hogy 6–18 hónapon belül – az egész Európai Unió területén módosítja a palackokon található üzeneteket. A jövőben az olyan kijelentéseket, mint a „100 százalékban újrahasznosítható PET-palack vagyok”, pontosítják például így: „100 százalékban újrahasznosítható PET-palack vagyok, a címke és a kupak kivételével”. Az üvegpalackokon szereplő „Hasznosíts engem ismét újra” kifejezést is egyszerűsítik: „Hasznosíts újra” formában jelenik meg, elkerülve a zárt körforgásra utaló félreértéseket.

A Coca-Cola emellett garantálja, hogy a jövőbeli marketingkampányai – beleértve a weboldalát és közösségimédia-felületeit is – összhangban lesznek a fenti vállalásokkal. A CPC figyelemmel kíséri majd a kötelezettségek végrehajtását – közölte a Gazdasági Versenyhivatal.

Szöveg forrása: Világgazdaság