Hirdetés
(Timi) SIRHA

25 milliót keres az átlag cégvezető

Csaknem 25 milliót keres, és korlátlan üzemanyag-költségtérítést kap egy átlag cégvezető az ipari-kereskedelmi szférában, míg a szakmunkások durván ennek tizedét vihetik haza – nyilván költségtérítés nélkül…

 

Pénzt…

Mindezt tavaly őszi, Bérezési tanulmánya alapján összegezte a Kienbaum tanácsadó cég. Az őszi felmérésben 15 ezer alkalmazottat foglalkoztató 80 munkaadó vett részt. Körükben a legnagyobb mértékben a termelésben dolgozó szakmunkások bérét emelték (9,3%), a legkisebb pluszt a szolgáltatási szektor alkalmazottjai kapták (4,9%), míg az ügyvezetők bére átlag 6,2%-kal nőtt. A cégvezetők bére egyébként átlagosan évi bruttó 24,5; a vezető beosztásúaké 10,14, a szakirányú végzettségűek 6,4, az alkalmazottaké 3,6, a szakmunkásoké 2,9 millió évente.

…paripát…

Cégautót mint juttatást a cégvezetők 93, a vezető beosztásúak 50, a szakirányú végzettségűek 22%-a kap, és preferálják a német prémiumkategóriás autókat, amelyek közé a felső és felsőközép-kategóriás Skoda és Opel modellek is beférnek. A legtöbb (csaknem 74%) cégvezető teljes üzemanyag-költségtérítést kap, majd a vezetői szinteken lefelé 55 és 37% az arány – a szakértői szférában jellemző, hogy a munkához köthető utazások vagy havi szinten limitált kifizetéseket nyújtanak.

…fegyverest

Munkaerő-utánpótlás terén a korábbi jelentésekhez képest némileg enyhült a helyzet: a legtöbben elégségesnek értékelték a munkaerő rendelkezésre állását. A legnagyobb hiány a logisztikai, gyártói, informatikai és K+F szegmensben van, míg az ügyvezetésben, az adminisztrációban, a pénzügyben és az értékesítésben jó a helyzet

Derűre ború

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) felmérése szerint a korábbi bő 50 helyett ma már csupán a cégek kevesebb mint negyede tervez 9%-nál magasabb béremelést, és a legutóbbi gazdasági válság óta most először csökkent a beruházást tervező cégvezetők aránya is.

Ezeket olvasta már?

Ettől a robottól nem kell tartani
Nem kinyírja, hanem lehetőséghez segíti az emberi munkaerőt, továbbá erősíti vállalati hatékonyságot a cobot.
Dánia hasít robotikában
Ma már a munkaerőhiány a legnagyobb probléma.
Logisztikai csúcstalálkozó
“LogisztikaSOK.0”
Robotpiac: a németek és magyarok hasítanak, Anglia és Kína lassít
Már a kis cégek is elkezdtek befektetni az automatizálásba