Élen járunk a digitális technológiák alkalmazásában

A magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban, derül ki az EY 3600 fő megkérdezésével készült kutatásából.

A magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a régió országai közül. A hazai lakosság több mint kétharmada (71 százalék) igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék az EY felmérése szerint.

Az emberek döntő többsége (72 százalék) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben résztvevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.

A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek közel fele ezért használ, vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is, emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. A bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát, és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.

A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége (78 százalék) szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.

 

 

 

 

no