Hirdetés
(Timi) SIRHA

Ezért különleges a Renault Master Red Edition!

Kishaszongépjármű a nagykamionosoktól: folytatódik a sikertörténet

Elképesztő adat: csaknem 40 év alatt 2,5 millió darab Renault Master kishaszongépjárművet értékesített a francia autógyártó. A jármű hatalmas átalakuláson ment keresztül az elmúlt évtizedek alatt, most pedig ismét nagy lépést tett: 2019-re egy olyan új, variábilis gépjármű született, amely tökéletesen illeszkedik a jelen elvárásaihoz, sőt, egyedi előnyökkel is jár.

Minderről Tringer Zoltán beszélt azon az októberi sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a márka rendkívül sokoldalú, 3,1-4,5 tonnás kivitelekben készülő Master Red Edition nevű típusát. Az új Master kapcsán a közép-európai régió kereskedelmi vezetője elmondta: a szegmens 600 ezer darabos regionális piacán a Masterek csaknem 20%-os részesedéssel vannak jelen, az alváz- és platformkabinos, furgon- és személyszállítóbusz-célú változatokat is idesorolva 350 féle variációval mentek-mennek az ügyféligények elébe – vagyis az egyik legnagyobb fegyvertény a Masterek oldalán a sokoldalúság. A Red Edition egyébként 2-17 ülést is elbír, elsőkerék-meghajtású, de hátsó- és dupla hátsókerekes hajtású hajtáslánccal, 6-os duplaturbó motorral is rendelhető.

Tringer Zoltán szerint a fejlesztés egyben válasz arra a trendre, ami 2018 óta figyelhető meg a haszongépjármű-piacon: a vásárlói érdeklődés – nem függetlenül a fuvarozást sújtó-érintő európai szabályzások és a munkaerő-utánpótlás ismert problémái miatt – a 16 tonna feletti járművek felől az ennél kisebb tömegűek felé fordul.

Az Master új motorháztetőt és első lökhárítót is kapott, krómozott első hűtőrácsa, LED nappali menetfénye pedig a kellemes megjelenést és a nagyobb komfortot hirdeti; 9 alap- mellett 104 speciális színben is elérhető, így mindenki megtalálhatja a neki tetsző verziót. A belső újítások sorába tartozik többek közt az új műszerfal integrált navigációs rendszerrel, a panel új kijelzőkkel, az ergonomikusabb formájú sebességváltógomb, ugyanakkor a megújult Master újraértelmezi a mobiliroda kifejezést: 105 literes tárolóhely-kapacitás, az egyérintéses tálca 25 kg-ot is elbír, a felhajtható utasoldali üléspad újabb belső tárolórekeszeket fed fel, az írótábla, pohártartó és tablettartó tovább növeli a sofőrkomfortot. Emellett a biztonságos vezetést 9 féle vezetéstámogató rendszer (sávelhagyás-figyelmeztető, automata fényszóró és esőérzékelő ablaktörlő, automata távolságifényszóró-vezérlés, hátsó parkolóasszisztens és kamera, tapadás- és elindulás-segítő és pótkocsistabilitás-asszisztens, biztonsági fékrendszer és holttérfigyelő-rendszer) segíti.

Az üzemeltetőket ugyanakkor nagyban támogatja a Master megelőző szemléletű szervizszolgáltatói stratégiája és technológiája is: a rendszer követi a használatot, előre tervezi a szerviz-beavatkozásokat, közvetlen kapcsolatot tart fent a használat közben – ezzel kiszámíthatóbbá, hatékonyabbá, végső soron költségkímélővé és fuvarlogisztikai szempontból kedvezőbbé teszi a működtetést.

A Renault Trucks idén ősszel nemcsak az új Mastert, hanem az 1894-es vállalat-ős alapításának 125. évfordulóját is ünnepli. Ennek jegyében mutatták be a limitált szériájú, csupán 125 darabban készült T High 1894-es különlegességet. A markáns, mégis harmonikus színekkel festett és a jubileumra matricázott kamionsorozatból csupán egy darab kerül Magyarországra. A Renault e szegmensben is gondosan ügyel a szervizstratégia elemeire – például erősíti azt a byback rendszert, amelynek lényege, hogy egy 200 pontos átvizsgálás és szervizteszt révén átfogó felújítást végeznek a használt járművön, amely így nemcsak újszerűen, de garanciával térhet vissza a fuvarozás szolgálatába.