Kevesebb árut szállítanak repülővel

Tíz év után először idén világszerte csökken a légi úton szállított árumennyiség. Emellett a hozamcsökkenés is jelentős, de az iparág elég rugalmas ahhoz, hogy átvészelje az időszakot.

A Budapesten megrendezett RepülésVilág légi áruszállítási konferencián Sergiu Sarasan, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) regionális üzletági igazgatója ismertette, hogy 3,5 százalékkal csökkent az első 7 hónapban az áru-tonnakilométerben mért teljesítmény az előző évihez képest elsősorban az Egyesült Államok és Kína közti kereskedelmi háború miatt.

2025-re az e-kereskedelem fellendülése miatt naponta 500 millió csomagot kell kiszállítani a nagyvárosokba, ami próbára teszi az áruszállítási üzletágat. Az igazgató arra is kitért, hogy az áruszállítási iparágnak is foglalkoznia kell a környezetvédelmi hatásokkal, s a hatékonyságnövelés mellett alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, fiatalabb repülőgépflottát kell fenntartaniuk.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte, hogy a ferihegyi repülőtéren 2015 és 2018 között 60 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége: a növekedés üteme az utasforgalomét is meghaladja. Az áruszállításnak ugyanazt a figyelmet kellene megkapnia, mint az utasszállításnak, mert ugyanolyan fontossággal bír a gazdaságban, olvasható a JÁRMŰIPAR.HU oldalán.

Ezeket olvasta már?

A UPS bejelentette új stratégiáját
A UPS új digitális programja az e-kereskedelemben minden igényét kiszolgálja
Fel kell pörgetni a logisztika digitalizálásátFel kell pörgetni a logisztika digitalizálását
Hazánk jövőbeli versenyképességének feltétele a digitalizáció fejlettségi szintjének növelése.
Merre megy a vasút?
2020-tól várhatóan 1500-2000 milliárd forintos forrás nyílik vasútfejlesztésre.
IFKA gazdaságfejlesztési konferencia 2019
A jelentkezéseket 2019. november 27-ig várják.