Kínai-magyar hibridmozdonyok

Európában az első, árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid mozdonyokat fejleszt a Rail Cargo Hungaria (RCH) számára a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) vállalat.

A világ legnagyobb vasútijármű-gyártójának leányvállalata vállalta, hogy a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint kifejleszti az árufuvarozási tevékenységet kiszolgáló villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vontatómozdonyokat, amelyekből két-két járművet 36 hónapon belül elkészít, valamint beszerzi a vonatkozó magyar és nemzetközi engedélyeket. A fejlesztés költségeit teljes egészében a kínai fél viseli. A Rail Cargo Hungaria a megállapodás értelmében 4 éves időtartamra bérbe veszi a járműveket, a bérleti szerződés magában foglalja a járművek teljeskörű karbantartásának kiadásait is. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, az RCH élhet további bérlési vagy akár vásárlási opció lehívásának lehetőségével, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból. A tolatómozdonyokkal az RCH Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatómozdonyokat pedig Magyarországon kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni.

Hirdetés
(Írisz) Kardex

Ezeket olvasta már?

Erősödik a vasúti áruforgalom Kína és Európa között
A Kínából érkező tehervonat szerelvények száma az év végére elérheti az 1300-at.
Kínai-magyar hibridmozdonyok
A kínai CRRC ZELC villany-hibrid mozdonyokat fejleszt a Rail Cargo Hungaria számára.
Újabb DAF járművek a flottában
A Várda Garden 2001 Kft. és a Lili Transz Plusz Kft. átvette DAF XF 480 SSC nyergesvontatóját.
Portál segíti a tehergépkocsi-vezetőket Csehországban
A speciális portál célja a cseh előírások, forgalomkorlátozások és útviszonyok ismertetése.