Hirdetés
(Timi) SIRHA

Klímasemleges szállítás az Audinál

Hetente átlagosan 45 vonat közlekedik alkatrészekkel, kész motorokkal, valamint autókkal Győr és Ingolstadt között, mostantól klímasemlegesen.

Ezen felül az Audi Hungariánál készült elektromos motorokat is teljesen klímasemlegesen szállítják „zöld vonatokkal” Brüsszelbe, a végleges beépítési helyükre. Az átállásnak köszönhetően a vállalat évente több mint 9000 tonna kibocsátást takarít meg, amely fontos állomás a CO2-mentes gyártás felé vezető úton.

Az Audi és a Volkswagen Konszern kiáll a Párizsi klímacélok mellett, és hozzájárul a globális felmelegedés csökkentéséhez. Az Audi Hungaria is nagy hangsúlyt fektet a klímavédelemre, és nagy erőfeszítéseket tesz, hogy az Audi termelési hálózata még zöldebb legyen. A szén-dioxid-semleges vasúti szállításra történő átállással a DB Cargóval közös valamennyi logisztikai szállítmányozásunkat klímasemlegesen bonyolítják le, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. Vállalatuk ezzel jelentősen közelebb kerül a szén-dioxid-semleges gyártás megvalósításához.

Az Audi Hungaria a szállítmányozása mintegy 50 százalékát vasúton bonyolítja. 1996 óta közlekednek irányvonatok Győr és Ingolstadt között, azóta több mint 34 000 vonat tette meg a 651 kilométeres távolságot. A „zöld vonatokkal” a DB Cargo az út megtételéhez szükséges energiamennyiséget Ausztria területén teljes egészében megújuló energiaforrásokból származó zöld áramból nyeri. Mivel ez a DB eco plus szolgáltatás Magyarországon és Belgiumban nem áll rendelkezésre, a vállalat itt a DB eco neutral szolgáltatást veszi igénybe. Ez azt jelenti, hogy az itteni szén-dioxid-kibocsátást más helyen megspórolt kibocsátással kompenzálják.

Az Audi Hungaria nagyratörő célja a környezetvédelem területén, hogy a győri gyártótelephely a jövőben teljes egészében szén-dioxid-semlegesen működjön. A vállalat hőenergia-ellátásának mintegy 70 százalékát már ma klímasemleges, geotermikus energiával fedezi. 2020 januárjától indul a zöld energia termelése Európa legnagyobb tetőnaperőmű-parkjából, amelyet az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetejére telepíti. Emellett mára a vállalatnál keletkezett hulladék több mint 99 százalékát hasznosítják, olvasható a JÁRMŰIPAR.HU oldalán.

képek: Audi

Hirdetés
QLM (Timi)

Ezeket olvasta már?

Merre megy a vasút?
2020-tól várhatóan 1500-2000 milliárd forintos forrás nyílik vasútfejlesztésre.
A nagy igénybevételhez a DAF XF vált be
A TejTranszport Kft. DAF-flottája három új XF 480 SC vontatóval bővült.
Megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától közlekedhetnek az elektromos szerelvények.
Megváltozik a Waberer’s neve
Az európai nemzetközi közúti fuvarozás jól ismert márkaneve, a Waberer’s Nexways-re változik.