Hirdetés
(Timi) SIRHA

Merre megy a vasút?

A vasútnak nemcsak a jól teljesítő turizmusban van fontos szerepe, hanem az áru- és személyszállításban és a környezetterhelés csökkentését célzó erőfeszítésekben is.

Magyarországon az elmúlt tíz évben mintegy 600 kilométer vasúti pálya korszerűsítése és 300 kilométer vasútvonal villamosítása történt meg: az állomás-felújítások mellett fejlesztették a gördülő állományt, új villamos mozdonyokat szereztek be, motorvonatokat vásároltak és a MÁV saját fejlesztésben húsz vasúti kocsit gyártott — hangzott el nemrég a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület 2019 Magyar Vasút konferenciáján. A mostani európai uniós fejlesztési ciklusban Magyarországon 1500 milliárd forintot fordítanak vasútfejlesztésre, várhatóan a következő uniós fejlesztési időszakban is lesz majd 1500-2000 milliárd erre a célra. A magyar állam hamarosan véglegesíti a 2030-ig tervezett vasúti stratégiát, amelynek fontos eleme a vasúthálózat fejlesztése, a fő- és nagyvárosok közti vasúti összeköttetés megerősítése; vizsgálják a vasúti próbapálya kialakításának lehetőségét, s erősítik a vasúti szakterület oktatását.

 

Hirdetés
QLM (Timi)

Ezeket olvasta már?

Merre megy a vasút?
2020-tól várhatóan 1500-2000 milliárd forintos forrás nyílik vasútfejlesztésre.
Megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától közlekedhetnek az elektromos szerelvények.
A Wareh.com lett a legígéretesebb logisztikai startup
A HyperLOG konferencia logisztikai startup versenyének győztese 6000 eurós csekket kapott.
Terjeszkedik a FlixTrain
A németországi siker után 2020-ban a FlixMobility külföldön is bevezeti a FlixTrain márkát.