Nagyot szólt a FESPA 2019

Azért ilyen szenzációhajhász címet kapott ez az összefoglaló, mert érdekes módon a 2019-es FESPA és SIGN expó mottója is az lett: A lehetőségek robbanása (An explosion of possibilities).

Ha visszatekintünk a szervezet múltjára, a The Federation of European Screen Printers Associations-t a szitanyomó-, grafikai-, textil- és digitális nyomdai nemzeti szövetségek világszervezeteként alapították 1962-ben. Legfontosabb célkitűzései: tapasztalatot és tudást közvetíteni a tagjai között, kiadványaival, rendezvényeivel és szolgáltatásival elősegíteni a tagok számára az elérhető legmagasabb színvonalú technológiák megismerését, népszerűsíteni a különleges, kreatív és innovatív nyomdai megoldásokat.

Harc a dominanciáért

Azóta nagyot változott a világ, és úgy tűnik, ezt a vezetők is érzik, hiszen nem véletlen, hogy a tavalyi berlini expó után idén újra Németország adott otthont az eseménynek. A 4.0 ipari forradalom kinek fenyegető szélvihar, kinek robbanásszerű lehetőségként, de elkerülhetetlenül átalakítja a kisebb-nagyobb cégeket, munkafolyamatokat, és végső soron magát a társadalmunkat is. Németország, mint Európa vezető gazdasági hatalma, ezáltal motorja is, szeretné megőrizni a technikai és gyártási fölényét a feltörekvő országok, leginkább Kínával szemben. Nem véletlenül támogatja és bátorítja a hasonló kiállítások, expók német városokban való megrendezését. Érdekes volt, hogy a Müncheni Messében a FESPA és SIGN expó mellett egyidejűleg két másik technológiai rendezvény is zajlott, hasonlóan nagy volumenben. A tavalyi berlini kiállításhoz hasonlóan szép számmal képviseltették magukat kínai cégek és beszállítók, ugyanakkor a standok területi és program kínálata még mindig európai dominanciát jelzett.

Kihívások és jövőlátók

A FESPA elnöke, Christian Duyckaerts az alábbi szavakkal nyitotta meg az idei kiállítást: „Az iparágak előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy képesek legyenek reagálni és alkalmazkodni a digitális korban kialakuló vevői viselkedéshez. A digitális technológiák napjaink életének legtöbb aspektusát racionalizálják, ezért elkerülhetetlen, hogy befolyásolja az üzleti tevékenységünk módját is. A digitalizálás hatása a nyomdaiparban is érezhető. A legújabb digitális nyomtatási berendezések lehetővé teszik a nyomtatási szolgáltatók (PSP-k) számára, hogy szélesebb körű alkalmazásokat állítsanak elő, ami kulcsfontosságú a vállalkozások számára, akik lépést tartanak az időkkel. Ugyanakkor az is kihívás, hogy az ügyfelek elvárják a nyomtatási technológiájukon túlmutató megoldásokat. Ha a PSP-k továbbra is sikeresek maradnak, túl kell gondolkodniuk a jelenlegi termelési képességeiken, és meg kell kapniuk azt a betekintést, amely segít abban, hogy megértsék, mik lehetnek azok az igények és kihívások, amelyekkel az ügyfelek a jövőben szembesülnek.”

Sarah Farrell, a marketing vezetője pedig az alábbi szavakkal ajánlotta a látogatók figyelmébe az idei kiállítást: „A 2018-as FESPA visszajelzésekből, a korábbi FESPA-eseményekből és a közelmúltbeli globális csúcstalálkozón folytatott megbeszélésekből származó betekintések világosan megmutatják, hogy a nyomtatási közösség folyamatosan keres új lehetőségeket és módokat az üzleti előre lépésre, akár az új alkalmazások, akár a kiaknázatlan piacok feltárása. Nemcsak arról van szó, hogy az ügyfelek valami mást akarnak, hanem arról is, hogy több terméken, például fémen, asztallapon és textíliákon is képesek jó minőségű nyomtatásra. A digitális nyomtatás, a tinták és a szubsztrátumok fejlődése ezt lehetővé tette, és most látjuk, hogy a PSP-k különféle anyagok szédítő sorozatára nyomtathatnak. Ez a sokféleség ösztönzi a nyomtatott dekoráció alkalmazásainak tartós növekedését, és a megfelelő képességekkel rendelkező PSP-k számára nyereséges új ajtókat nyit meg.”

Viszlát a zöld jövőben!

A környezetvédelem nagy hangsúlyt kapott az idei kiállításon. A környezetszennyező technológia nem állt távol a nyomdaipartól, elég csak a tintagyártásra gondolnunk. Ez már jó ideje érezhetően visszaszorulóban van. A fenntarthatóság a PSP-k egyik fontos prioritása lett, elsősorban a környezettudatosabb nyomtatási megoldások iránti növekvő vevői igény miatt. A visszajelzések során a válaszadók 76%-a kijelentette, hogy a környezetbarát termékek iránti vásárlói érdeklődés erősödik, és erre üzleti stratégiát alakít ki. Ezeket a nézeteket visszhangozták a globális csúcstalálkozón, és több delegált is hangsúlyozta a környezetbarát anyagok és festékek használatának fontosságát. Ebben az évben a FESPA Global Print Expo 2019-nél ezt tükrözték a kiállítók, nagyobb hangsúlyt fektetve a fenntarthatóságra, a vízalapú technológiák és a ruházati cikkek és a nyomtatók gyártása során gyártott ruházatok és alkalmazások számára fenntarthatóan beszerzett alapanyagok felhasználásával. A tavalyi FESPA minden idők legsikeresebb kiállításaként lett aposztrofálva, eddig úgy tűnik a számokból, hogy a München elvette ezt a címet Berlintől. 2020-ban már több napfényben és izgalomban lesz részük azoknak, akik a FESPA-ra látogatnak, vagy esetleg kiállítanak, ugyanis Madridban folytatódik a sikertörténet – Adios el proximo año! (Viszlát jövőre!).

Hirdetés
(Írisz) Kardex

Ezeket olvasta már?

Informatikai vállalattal erősít a GEFCO
Digitális fuvarszervező platform segíti a GEFCO hatékonyabb szállítmányozását.
Sikerrel zárult a Transport Logistic kiállítás
2 374 kiállító és mintegy 64 000 látogató vett részt a legnagyobb logisztikai vásáron
Nagyot szólt a FESPA 2019
Az iparágak előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy képesek legyenek reagálni és alkalmazkodni a digitális korban kialakuló vevői viselkedéshez.
A tipográfia pszichológiája
Hogyan hatnak ránk pszichológiailag a különféle betűtípusok?