Hirdetés
(Timi) SIRHA

Sarkalatos problémát oldhattak meg az önvezetésben

Az autonóm technológiát fejlesztő mérnökök régóta törik a fejüket, hogy miként birkózhatnak meg az épületsarkok okozta nehézségekkel.

Az MIT kutatói új trükkel segítenék az önvezető autók biztonságosabb közlekedését. Az épületsarkok ősi mumusai az autonóm technológiának, mivel nehéz kideríteni, hogy milyen veszélyek lapulnak meg mögöttük. Már eddig is rengeteg kísérlet folyt a sarkok mögé betekintést nyújtó rendszerek kifejlesztésére. A MIT is bemutatott korábban a tárgyakról visszaverődő fényből háromdimenziós modelleket alkotó módszert, de ehhez lézerrel és egyéb hardverrel felszerelt különleges kamerákat kellett alkalmazni, amelyek sokkal drágábbá tették volna az autókat.


Forrás: MIT

Lézeres szkennerek vagy röntgen technológia helyett az új megoldás az épület egymásra merőleges oldalai és a talaj közötti találkozási pontra koncentráló videokamerát használ, olvasható a Gizmodo és a GyártásTrend oldalán. A kamera egy sor képkockát rögzít, amelyeket a jármű még mozgás közben is képes intelligens módon feldolgozni, és az árnyékok detektálásán, illetve a fényviszonyok változásának nyomon követesén túl a felvételekből beszerezhető információkból még a sarok túloldalán érkező objektumok helyzetét és sebességét is meghatározza. Ennek köszönhetően a rendszer elegendő időt biztosít az önvezető járműnek, hogy szükség esetén lelassítson vagy megálljon.

A tesztek alatt a kameraalapú rendszer több mint fél másodpercet vert a gyakrabban használt, lézer alapú LiDAR hardverre. Bár az eredmények biztatók, tudni kell, hogy a találmányt a kutatók parkolóházakban, illetve – kerekesszékekkel – különböző folyosókon tesztelték, vagyis még sokat kell várni, amíg valós körülmények között is alkalmazhatók.

Ezeket olvasta már?

A nagy igénybevételhez a DAF XF vált be
A TejTranszport Kft. DAF-flottája három új XF 480 SC vontatóval bővült.
Teljesen elektromos autó Zwickauból
Elkezdődött az első, teljesen elektromos Volkswagen személyautó gyártása.
Megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától közlekedhetnek az elektromos szerelvények.
A versenyképességet is növelné az e-CMR bevezetése
Az elektronikus fuvarlevél az ellenőrző hatóságok számára is valós idejű adatokat szolgáltathat.