Hirdetés
(Timi) SIRHA

Úgy tűnik, hogy a Tesla-nak sikerült

1 millió mérföldig, illetve 4000 töltésig is működik a Tesla új akkumulátora a cég által kiadott whitepaper szerint. Egy ilyen akkumulátor sokkal olcsóbbá tenné az önvezető taxis és a távolsági elektromos teherszállítás megvalósítását, amiken a Tesla dolgozik.


Forrás: TESLA

A Tesla korábban exkluzív megállapodást kötött akkumulátor-kutatók egy csoportjával Jeff Dahn fizikaprofesszor vezetésével, akit a Teslánál csak „akkumulátor guruknak" hívnak. A kutatók egy csoportja nemrégiben kiadott egy olyan lítium-ion akkumulátort leíró tanulmányt, amely kibír 4000 töltést és lemerülést és legalább 1 millió mérföld (1 609 000 km) megtételéig üzemképes. A kutatók az EV akkumulátorok általánosan használt alkatrészeit optimalizálták, és eredményeiket más kutatók számára is elérhetővé tették. Részletes információkat tettek közzé, beleértve az elektróda kompozitok terheléséről és a felhasznált adalékokról.

Az EV iparban az akkumulátormérnökök szigorúan őrzik fejlesztéseik részleteit. Jó kérdés, hogy akkor miért adja ki Dahn kutatócsoportja a technológiai leírást, aki 2016 óta a Teslával kizárólagos partnerségben áll? Dahn csapatának egykori tagja szerint a legvalószínűbb, hogy a Teslának már van legalább egy szabadalmaztatott akkumulátora, amely jobb, mint a referenciadokumentumban szereplő. Valóban, röviddel a tanulmány megjelenése után a Tesla szabadalmaztatott egy lítium-ion akkumulátort, amely rendkívül hasonlít a cikkben leírthoz, olvasható a Gyártás Trend oldalán.

Az egymillió mérföldes akkumulátor nagyjából megduplázná a Tesla autókban jelenleg használt akkumulátorok élettartamát, és jelentősen csökkentené az önvezető taxik és a távolsági elektromos teherautók üzemeltetési költségeit is. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk elmondta, hogy ennek a fejlesztésnek köszönhetően az önvezető taxik 2020-ban már az utcákon is megjelenhetnek.

Ezeket olvasta már?

Sampon és tusfürdő csomagolás nélkül
A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni Csehországban a sampont és a tusfürdőt.
Megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától közlekedhetnek az elektromos szerelvények.
Sarkalatos problémát oldhattak meg az önvezetésben
A megoldás az épület egymásra merőleges oldalai és a talaj közötti találkozási pontra koncentrál.
Megváltozik a Waberer’s neve
Az európai nemzetközi közúti fuvarozás jól ismert márkaneve, a Waberer’s Nexways-re változik.