fbpx

„Fuvarlevél” a tárcához

Írta: Transpack-2020/VI. lapszám cikke - 2020 december 23.

A pihenőidő csökkentésének és a vezetési idő meghosszabbításának engedélyezését kérték a szállítmányozási ipar hazai képviselői az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól november közepén.

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Fuvarozó Ipartestülete levélben fordult a kormányhoz, és szlovák és dán példákra hivatkozva emlékeztettek: ott a belföldi és nemzetközi teherforgalomban egyaránt lazítanak a vezetési- és pihenőidő szabályokon. A koronavírus-járványban sok gépjárművezető azért került karanténba, mert teszttel igazolhatóan elkapták a fertőzést, így nagy szükség van a hadra fogható munkaerőre – a szakmai szervezetek indokoltnak látják, hogy az időleges lazítást Magyarország is rendelje el. A tavasszal már alkalmazott könnyítések alapján, az áruellátás biztonsága érdekében javasolták, hogy a napi vezetési idő 9 óráról 11 órára, a heti vezetési idő 56 óráról 60 órára, a kétheti vezetési idő 90 óráról 105 órára, a 45 perces szünet kötelező kivételének gyakorisága 4,5 óráról 5,5 órára emelkedjen, ugyanakkor csökkenjen a napi pihenőidő 11 óráról 9 órára.