fbpx

Zéró károsanyag-kibocsátás a városközpontban

Írta: Csomor Zsolt - 2019 március 26.

Ragyogó kilátások a károsanyag-kibocsátástól és forgalomtól terhelt városközpontok számára: a DACHSER zéró károsanyag-kibocsátású szállítási övezetet jelölt ki Stuttgartban.

 

2019-től Stuttgart a magasabb szállópor-koncentrációjú napokon tiltást vezet be. Ez a tiltás természetesen nem vonatkozik a DACHSER és alvállalkozói által üzemeltetett modern járműflottákra, de a vállalat mégis fel akar készülni minden eshetőségre.

Lehetséges megoldást jelenthetnek a standard csomagméretnél nagyobb árutípusok számára azok a zéró károsanyag-kibocsátású körzetek, melyeket a DACHSER nagyjából 4 négyzetkilométert lefedő területen hozott létre Baden-Württemberg központjának legforgalmasabb bevásárlóutcái körül (ez az ún. „DACHSER Emmision Free delivery”).

Az előremutató városi logisztikai koncepció leglátványosabb megnyilvánulása a cargo kerékpár megjelenése hatalmas sárga-kék DACHSER feliratú csomagszállító boxaikkal. A cargo kerékpár a 10 pedelecből (elektromos rásegítésű kerékpár) álló flotta egyike, amit a veloCARRIER, mint a teherkerékpárok specialistája és egyben a DACHSER partnere kifejezetten erre a projektre fejlesztett ki a DACHSER-nek. Az elektromos hajtással támogatott cargo kerékpárt kifejezetten a raklapos gyűjtőszállítmányok szállítására tervezték, ami 250 kilogrammal terhelt EUR raklapot képes szállítani.

A DACHSER stuttgarti pilot projektje megmutatja, hogyan tervezhető meg egy zéró károsanyag-kibocsátású gyűjtőszállítmányozási zóna. A pontos járműflotta összetétele kivételes jelentőségű, mondta Thomas Schmalz, a DACHSER Production Management csoport vezetője. Csapata felel a kempteni központban a járműbeszerzésekért, s az egység szorosan együttműködik a kornwestheimi telephellyel.

Az elképzelés szerint a kiválóan irányítható cargo kerékpárok tennék meg az utolsó mérföldet, ám a koncepció olyan nagyobb teherbírást igénylő munkákat is érint, amit a 7,5 tonnás, teljes egészében elektromos FUSO eCanter kamion végez. Ehhez hamarosan csatlakozik a Daimler eActros, a szintén teljes egészében elektromos 18 tonnás kamion, melyet a DACHSER meglévő tesztjeibe illeszt, amint a járművet leszállították.

A nagyméretű és a nehéz szállítmányokat közvetlenül az elektromos kamionokkal szállítják a jövőben, amennyiben azt a közlekedés lehetővé teszi. Az eActros szintén szállít majd a Stuttgart Heslach kerületében található microhubba.