fbpx

Magyar buszalváz-fejlesztés

Írta: Transpack-2020/V. lapszám cikke - 2020 november 23.

Magyar 1,6 milliárdos – benne részben 840 milliónyi GINOP-pályázati segítséggel – elektromos meghajtású, önvezető és intelligens szervizképességű alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem konzorciuma.

A tervek szerint a 2023 tavaszán záruló projektben az alvázcsalád tagjaira különböző hosszúságú és eltérő felhasználói igényeket kiszolgáló autóbuszok épülhetnek, a cél pedig a városi közlekedésben való részvétel optimalizálásával az üzemeltetési költségek jelentős csökkentése. Az Óbudai Egyetem a kutatás-fejlesztési projekten belül felméri a közösségi közlekedésben részt vevő szolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők elvárásait, illetve elkészíti az „okosbusz” és az intelligens szervizrendszer közötti állandó kommunikációs kapcsolatot.

 

 

Moór Gyula az Ikarus részéről a projekt szakmai vezetője elmondta, hogy négy alvázat készítenek: egyet csuklós kivitelben, kettőt városi szóló busz méretben, illetve egyet teljes felépítménnyel, hogy azt valós forgalmi körülmények között is tesztelhessék.

Az fejlesztés során kialakított intelligens szervizrendszer folyamatosan rálát a járműre, így az esetleges meghibásodások gyorsabban kiküszöbölhetők lesznek. Emellett a telítettségi és forgalmi adatok is online figyelemmel kísérhetők lennének a buszok és a központ közötti oda-vissza kapcsolattal.