Az 1983-ban Ausztriában alapított cargo-partner az elmúlt 40 év során folyamatosan bővítette hálózatát. Idén pedig több irodája is kerek évfordulót ünnepelt – köztük a magyarországi, amelyet 30 évvel ezelőtt alapítottak meg. A cargo-partner 2024 januárjában vált teljes körűen a Nippon Express vállalatcsoport tagjává.
A siker egyik kulcsa az innováció és a digitális fejlesztések iránti elkötelezettség
Az idén 30 éves születésnapját ünneplő cargo-partner budapesti központi irodájába látogattunk el, hogy Becze Attila ügyvezetőt kérdezzük az elmúlt három évtizedről – a kezdetekről, a jelenről, a fejlődésről és a jövőbeli tervekről. A beszélgetésünk elején azonban arra kértük a cégvezetőt, hogy mutassa be az anyavállalatot.
– A cargo-partnert 1983-ban családi vállalkozásként alapították. A bécsi nemzetközi repülőtéren egy családi vállalkozásként légi árufuvarozással kezdte működését, mely folyamatosan növekedett, és a szolgáltatási portfóliója is jelentősen bővült. A cargo-partner napjainkra teljes körű infologisztikai szolgáltatóvá vált, amely légi, tengeri, vasúti, közúti szállítmányozási, vámügyintézői és raktárlogisztikai szolgáltatások átfogó megoldásait kínálja.
Az informatika és az ellátási lánc optimalizálása terén, a 40 év alatt megszerzett szaktudása segítségével kínál személyre szabott szolgáltatásokat az iparágak széles skálájához, hogy világszerte értéket és versenyelőnyt teremtsen ügyfelei számára.
A cargo-partner sikerének egyik kulcsa az innováció és a digitális fejlesztések iránti elkötelezettség, melyek segítségével hatékony, gyors és rugalmas logisztikai megoldásokat nyújt partnereinek. Emellett a fenntarthatóságra és a környezetbarát szállítmányozási megoldásokra is kiemelt figyelmet fordít. A globális logisztikai szolgáltató jelenleg 40 országban, több mint 4000 munkatársat foglalkoztat. A cargo-partner 2024 januárjában vált teljes körűen a Nippon Express vállalatcsoport tagjává. Az egyesülés óta a Nippon Express és a cargo-partner közösen törekszik arra, hogy a nemzetközi szállítmányozás műveleteiben kölcsönös kiegészítéssel hozzanak létre szinergiákat, ezáltal támogatva ügyfeleink és a cégcsoport fejlődését.
Az ügyfeleink sikere egyben a mi sikerünk is
Kérem, hogy a magyarországi vállalatot, annak jelentősebb mérföldköveit is mutassa be!
– A cargo-partner 1994-ben kezdte meg a működését a budapesti reptéri irodában, alig 6 fővel. Eleinte főként nemzetközi légi és tengeri szállítmányozással foglalkozott. Az évek során a cég szolgáltatási- és ügyfélköre folyamatosan bővült, lehetőséget teremtve ezzel a csapat és a szolgáltatások bővítésére is. Napjainkra a cargo-partner hazánkban meghatározó szállítmányozó és logisztikai szolgáltatóvá vált országos lefedettséggel, három telephelyen (a budapesti központi irodában, a BUD Cargo City területén és a gyáli Prologis ipari parkban) közel 200 dolgozót foglalkoztatva.
36 000 m²-es raktárkapacitásunknak köszönhetően számos iparág – köztük az élelmiszeripar, FMCG, elektronika- és autóipar – igényeit szolgáljuk ki.
Hisszük, hogy ügyfeleink sikere egyben a mi sikerünk is. Ezért szeretnénk mindig megbízható partnerként támogatni ügyfeleinket innovatív és fenntartható logisztikai megoldásainkkal, valamint segítjük őket a folyamatosan változó piaci környezethez való alkalmazkodásban. A folyamatosan bővülő szolgáltatási körünknek és a rugalmas megoldásainknak köszönhetően 2022ben eddigi legmagasabb, 50 milliárd forintos árbevételt értünk el.
Felszálltunk a zöldebb jövő felé tartó vonatra
Napjainkban mind hangsúlyosabb a fenntarthatóság. A cargo-partner mit tesz ennek jegyében?
– Elköteleztük magunkat a negatív környezeti hatások megelőzése mellett, és törekszünk folyamatosan csökkenteni az ökológiai lábnyomunkat. Az átfogó ESG-stratégiánk keretében igyekszünk minél jobban csökkenteni a papírfelhasználást a vámkezelési és számlázási folyamataink digitalizálásával, az elektronikus kiszállítási rendelések alkalmazásával, valamint a szállításigazolások digitális megoldásokra történő átállásával.
A cargo-partner 2018 óta több mint 60%-kal csökkentette az irodai nyomtatók használatát. Fenntarthatósági törekvéseink az EcoVadis értékelésén elért magas pontszámban is megmutatkoznak. 2023-ban csatlakoztunk a „HHLA/METRANS Pure” projekthez, amelynek keretében lehetővé tesszük ügyfeleink számára a tengeri konténerek szén-dioxid-kibocsátás nélküli átrakodását és szállítását a főbb európai kikötőkben.
Emellett elnyertük a „COMMITTED” bizonyítványt – amely újabb elismerése fenntarthatóság iránti elkötelezettségünknek. Tavaly májusban pedig megérkezett hozzánk az első elektromos teherautó, amit azóta is extra szolgáltatásként kínálunk ügyfeleink számára. Nem mellesleg az elmúlt évek során logisztikai központjainkban mozgásérzékelős LED-világításra álltunk át, ezzel is csökkentve energiafelhasználásunkat és ökológiai lábnyomunkat.
Személyre szabott megoldások, innováció és megbízhatóság
Milyen jelenlegi és jövőbeli fejlesztési tervekről, célokról számolhat be?
– Ahogy eddig is, úgy továbbra is elkötelezettek vagyunk a szolgáltatásaink bővítése és a modern technológiák alkalmazása mellett, hogy fenntartsuk meghatározó szerepünket a hazai piacon. Folyamatosan fejlesztjük informatikai rendszereinket a logisztikai folyamatok optimalizálása érdekében, miközben ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve EDI-kapcsolatok kialakításával azon dolgozunk, hogy támogassuk az automatizált, valós idejű adatátvitelt és javítsuk a vállalatok közötti kommunikáció hatékonyságát.
Komoly eredményekről, ambiciózus jövőképről számolt be. Mi a cargo-partner cégfilozófiája, és mire a legbüszkébbek?
– A cargo-partner cégfilozófiájának középpontjában a személyre szabott ügyfélélmény, az innováció és a megbízhatóság áll. A vállalati mottónk – a „we take it personally” („személyes ügynek tekintjük”) – is jól tükrözi azt az elkötelezettségünket, miszerint minden ügyfél igényére egyedi megoldásokat nyújtsunk, a legapróbb részleteket is figyelembe véve. Ez egészült ki idén a Nippon Express Group mottójával: „we find the way by taking it personally” („megtaláljuk az utat, mert személyes ügyként kezeljük”). Fontosnak tekintjük, hogy az ügyfelekkel való partnerséget hosszú távú értékként kezeljük.
Vállalatunk sikere mellett büszkék vagyunk arra is, hogy erős, összetartó csapatot építettünk fel, akik elkötelezettek a magas színvonalú szolgáltatásaink és a fenntarthatósági céljaink iránt.
Korántsem csak hazánkban ünnepel jubileumot a cargo-partner
Hogyan ünnepelték meg a jeles évfordulót?
– A cargo-partner 30. évfordulójának alkalmából október közepén nagyszabású ünnepséget rendeztünk Budapesten, a magyar vasúttörténet egyik legnagyobb csarnokrendszerében, az Eiffel Műhelyházban.
De nemcsak hazánkban ünnepelünk idén kerek évfordulót, hanem Szerbiában és Tajvanon is. Tavaly pedig a már említett ausztriai központunk ünnepelte fennállásának 40. évforduóját.
Úgy gondolom, hogy az elmúlt három évtized eredményei is azt igazolják, hogy jó úton járunk. Büszkék vagyunk arra, hogy a nehéz időkben is támogatjuk ügyfeleinket, kihívásaikat saját kihívásainknak tekintjük és személyre szabott megoldásokat kínálunk– legyen szó egy hibrid megoldásról, amikor tengeri-légi úton szállítjuk ügyfeleink áruit az ellátási lánc zavartalan működése érdekében, vagy egy „emergency” megoldásról, amikor például azonnali segítséget nyújtva, akár helikopteres szállítással megakadályozzuk ügyfeleink gyárleállásait.
Csomor Zsolt