A 2011-ben alapított LángVéd Kft. először jogi szolgáltatásokkal foglalkozott. A tevékenységi körük később élőerős őrzéssel, biztonságtechnikai, takarítási, parkgondozási szolgáltatással bővült. Azt, hogy a vállalkozás jó úton, jó elvek és célok mentén halad, mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén átlépték az egymilliárd forintos árbevételt.
Hatékonyság, megbízhatóság, átláthatóság
A had- és biztonságtechnikai mérnökként végzett Ottlakán-Láng Anita ügyvezetőt beszélgetésünk során először arra kértük, mondja el, mitől vezérelve, milyen célból indította el vállalkozását.
– Nagyon sok negatív példát látva, szerettem volna valami igazán hatékony, átlátható és megbízható vagyonvédelmi szolgáltatást biztosítani a megrendelők részére – ezen üzletpolitikai alapelvek mentén alapítottam a céget. Olyan vállalkozás létrehozása volt a célom, ahol az ügyfelek számára teljes körű átláthatóságot biztosítunk. Célom volt, hogy kizárólag alvállalkozó és munkaerő-kölcsönző bevonása nélkül, saját állományban foglalkoztatott, szakmailag magasan képzett munkatársakkal dolgozzak együtt. A kezdetektől törekszem a vállalkozás folyamatos fejlődésére, a hozzá adott érték teremtésére és a professzionális szolgáltatások biztosítására.
Hogyan, milyen körülmények között kezdték meg a működésüket?
– Az indulás mindig nehéz. Egy társasház földszinti műhelyirodájában kezdtük, egy kis asztallal és két székkel, de annál nagyobb lelkesedéssel indultunk útnak, mindössze néhány fővel, édesapám iránymutatásai alapján, aki jogi szakmai tudásával támogatott mindenben. Sosem lehetek a szüleimnek elég hálás, hogy hittek és bíztak bennem. Kezdetben kisebb megbízásokat nyertünk el társasházaknak, majd egyre több megrendelővel bővültünk. Meghozta a hosszú, legtöbbször éjszakákba nyúló munkavégzés és a kitartás a gyümölcsét. Azóta rengeteget fejlődtünk, évről érvre egyre több, Magyarországon is kiemelkedőnek számító vállalkozás bizalmát nyertük el hosszú távú együttműködés keretében. Mind infrastrukturálisan, mind személyi állományban hatalmas változáson mentünk át az utóbbi években, több új fiókirodával is sikerült bővülnünk.
Jelenleg hány fő dolgozik a cégnél?
– A fizikai és szellemi állományt együttvéve, kapcsolat vállalkozásunkkal mintegy 180 munkatárs dolgozik nálunk.
A kezdetihez képest napjainkra jelentősen bővült a szolgáltatási körük. Melyek ezek?
– Az értékek teljes körű védelme érdekében terjesztettük ki a szolgáltatási körünket az élőerős őrzéssel, a biztonságtechnikai rendszerek tervezésével és szerelésével. Továbbá építmény-üzemeltetési (takarítás) és parkgondozási szolgáltatással is állunk ügyfeleink rendelkezésére.
Mely szegmensek és mekkora cégek tartoznak az ügyfélkörükbe?
– Országszerte, számos szegmensből találhatók partnereink, akik főként nagyvállalatok: például autóipari gyártók, logisztikai központok, hulladékgazdálkodók, valamint malomipari, műanyagipari és élelmiszeripari vállalat is.
Számunkra minden új partner egy mérföldkő
Mik a fontosabb mérföldkövek, eredmények a cég életében?
– Számunkra minden új megrendelő egy mérföldkő. Természetesen az első megbízásunk, az első irodánk megépítése, a szolgáltatásaink folyamatos fejlődésére való törekvéseink pozitív megítélése a megrendelőinktől, és minden váratlan, néha nehéz döntésekre kényszerítő helyzetekben való helytállásunk emlékezetes mérföldkövek az életünkben. Jelentős eredménynek tekintem azt is, amikor megkaptuk az ISO 9001 minőségirányítási, az ISO 14 001 környezetközpontú irányítási, valamint az ISO 45 001 munkahelyi egészségvédelem és biztonság-irányítási minősítést. Az elmúlt években folyamatosan elnyerjük az OPTEN Stabil cégminősítését (ezen vállalkozások fizetésképtelenségének valószínűsége alacsony, üzleti kapcsolatba lépni velük minimális kockázattal jár), a Stabil válságállósági minősítést (üzleti kapcsolatot létesíteni ezekkel a vállalkozásokkal minimális kockázattal jár, gazdasági visszaesés esetén is kiemelkedően magas stressztűrő képességet mutatnak) és a Kiváló munkaadói minősítést is. Továbbá elnyertük a Business Superbrands 2022 díjat, amit egy független szakértőkből álló bizottság ítél oda a legeredményesebb üzleti márkák számára.
Jelentős mérföldkő cégünk életében az is, hogy 2021-ben pályázat útján rendkívül komoly, professzionális eszközparkra tehettünk szert. Ennek köszönhetően minden ipari létesítményben szükséges takarítási és parkgondozási eszköz rendelkezésre áll, ami a szolgáltatásunk folyamatos fejlődését teszi lehetővé.
Nálunk sohasem áll meg a fejlesztés
Fejlesztési terveik vannak a jövőre vonatkozóan?
– Nálunk folyamatos a fejlesztésre való törekvés, mindig újabb és újabb ötletekkel bővítjük a fejlesztendő területek listáját. Saját digitális ellenőrzési rendszerünk fejlesztésén dolgozunk jelenleg is.
A környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve pedig idén sikerült a papírmentes munkavégzésre átállnunk, ezzel is csökkentve cégünk ökológiai lábnyomát: bevezettük az online munkaidő-nyilvántartó rendszert, már több megbízónknál sikerült átállnunk a papírmentes dokumentumkezelésre, amit folytatni fogunk a jövőben is.
Büszke vagyok arra, hogy eljutottunk idáig
Manapság nem egyszerű jó munkaerőt találni. Tesznek azért – és ha igen, akkor mit –, hogy a bevált dolgozókat megtartsák?
– Ha a partnereinknél lévő szolgálatot teljesítő kollégáinkat nézzük, akkor leginkább a jó munkatárs megtalálása a nehéz feladat. A bevált munkatársakat különféle jutalmazási rendszerrel és személyes odafigyeléssel igyekszünk itt tartani. Elmondhatjuk magunkról a mai rohanó világban, hogy van szerencsénk nagyon régóta nálunk dolgozó csapattal együttműködni. Az irodáinkban pedig kitűnő szakemberekkel dolgozhatok együtt, akik értik-érzik a munkájukat, és hajlandóak is sokat tenni a cég fejlődésért, és velem együtt hisznek az alapelveinkben. Ők végzik az igazán emberpróbáló feladatokat, és nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen csapat áll mellettem. Az irodai munkavégzést igyekszünk minél komfortosabbá tenni. Hangsúlyt fektetünk a dolgozók nemcsak fizikai, de mentális egészségére is. Rendelkezésükre áll munkaidőben igénybe venni az irodában ingyenes fodrászati, manikűrös szolgáltatásokat, továbbá rendszeresen jár hozzánk csontkovács és masszőr. Jelenleg kialakítása alatt áll az irodánkban egy edzőterem is, ahol a dolgozók levezethetik a napi feszültséget. Ami pedig a mindennapjainkba még egy kis mosolyt belecsempész, hogy állatbarát munkahely vagyunk. Így mindig van egy vagy több simogatni való kutyusunk is, akik segítik a munkavégzésünket.
Jelentős eredményt értek el a nem egész másfél évtized alatt. Mire a legbüszkébb?
– Ez egy nehéz kérdés. Nagyon sok mindenre büszke vagyok mind a magánéletben, mind a cég életében, amit ide nem tudnék felsorolni. Az eddig említetteken kívül, amit szeretnék kiemelni, hogy sikerült mindezt úgy elérni, hogy a családanya, a feleség és a vezetői szerep között a megfelelő egyensúlyt is fenn tudtam tartani. Persze, rögös volt az út idáig, de a legfontosabb értékek soha nem kerültek háttérbe. Ehhez természetesen szükséges egy olyan társ, amilyen az én férjem és egyben kollégám – aki mindenben támogat, aki velem együtt dolgozik a cég fejlődéséért és a családunk védelméért.
Partnereink írták rólunk
„Tevékenységünket az igényeinknek megfelelően, magas színvonalon látják el. Biztonságtechnikai fejlesztéseinkben aktívan közreműködnek. Kapcsolattartási rendszerüket és partneri hozzáállásukat külön kiemelve, szívesen ajánlom a LángVéd Kft.-t.”
„Cégünk elégedett a LángVéd Kft. által nyújtott szolgáltatással, kiemelve a rugalmasságukat.”
„A LángVéd Kft. magas színvonalon működő, rugalmas biztonságtechnikai szolgáltató.”
„Vállalatunk elégedett a LángVéd Kft. által, kiemelkedően magas minőségben teljesített szolgáltatások mindegyikével.”