A közúti és vasúti szállításban egyaránt égető problémát jelent a képzett járművezetők hiánya. A Waberer’s komplex megoldásokkal reagál a helyzetre, saját képzéseket és belső visszacsatolási rendszert is működtet.
Multimodális fejlesztés és utánpótlás-képzés
Az európai fuvarozási szektor egyre súlyosabb munkaerőhiánnyal küzd: a kamion- és mozdonyvezetők pótlása nemcsak a logisztikai teljesítményt, hanem közvetve a gazdaság egészét is érinti. A Waberer’s Csoport a kihívásokra stratégiai válaszokat ad: multimodális bővítés, sofőrképzés, nemzetközi toborzás és belső párbeszéd erősítése egyaránt részei a megoldásnak.
A közúti mellett a vasúti szállításban is fokozódik a járművezetőhiány. Az ERA szerint az EU-tagállamok felében már kritikus a mozdonyvezetők száma, a Waberer’s ezért saját alkalmazásban is foglalkoztat ilyen szakembereket. A cégcsoport saját autósiskolát hozott létre, ahol ösztöndíjjal támogatják a C, CE, GKI és raktárigép-kezelő képzéseket – idegen nyelven is.
A munkaerőhiány hatása már most érezhető
Az IRU felmérése szerint Európában 233 ezer teherautó-sofőr hiányzik, a szám 2028-ra elérheti a 750 ezret. A járművezetők egyharmada már betöltötte az 55. életévét, a fiatalok aránya viszont mindössze 5%, a nők pedig csupán 4%-ban képviseltetik magukat. A vállalatok fele már most termelékenységi veszteségeket könyvel el, a bevételkiesés 39%-ukat érinti.
Több mint fizetés – visszacsatolás és támogatás
A Waberer’s nemcsak a bérrel, hanem komplex ösztönzőcsomaggal igyekszik vonzóvá tenni a sofőr munkát. A „Bizalom vonal” nevű belső fórumon keresztül a járművezetők visszajelzései tényleges intézkedéseket eredményeznek. A vezetők személyesen is kapcsolatot tartanak a gépkocsivezetőkkel, a flotta pedig az egyik legfiatalabb Európában – mindez a megtartást és a munkakörülményeket egyaránt szolgálja.
Szöveg forrása: Waberer’s