A Neoliner Origin vitorlás teherhajó is sikerrel zárta első útját. A NEOLINE fejlesztése a modern, fenntartható logisztika új irányává válhat.
Transzatlanti árufuvarozási útvonalakra tervezték
A Neoliner Origin teherhajót transzatlanti árufuvarozási útvonalak rendszeres kiszolgálására tervezték, például a franciaországi Saint-Nazaire, illetve olyan észak-amerikai kikötők között, mint Baltimore, Halifax (Kanada) és a francia tengerentúli terület, Saint-Pierre és Miquelon.
A Neoline Origin október 16-án hajózott ki a franciaországi Saint-Nazaire-ből első atlanti rakományával, ám két nappal később egy viharban a tatárboc felső panelje megsérült. Bár a főárboc vitorlái továbbra is teljes mértékben képesek voltak befogni a szelet, hogy tartani lehessen az előirányzott nyolcnapos átkelési időt, a hajó hibrid üzemmódra váltott – a haladását egy belsőégésű, 4000 kW teljesítményű motorja segítette. A mostoha időjárás miatt valamelyest még így is megkésett hajó október 24-én, sötétedés után érkezett a kanadai Új-Fundland partjaitól délre fekvő Saint-Pierre és Miquelonhoz, ellátva a logisztikai feladatot.
Akár 80 százalékkal kevesebb a károsanyag-kibocsátása
A török RMK Marine hajógyárban épített 136 méter hosszú és 24,2 méter széles, 11 ezer tonna vízkiszorítású Neoline Origin az alkotói szándék szerint egy majdani hajótípus előhírnöke, és akár 80 százalékkal kevesebb a károsanyag-kibocsátása egy hagyományos teherhajóhoz képest. Két árbócán merev-vitorlák fogják be a szelet, együttes felületük háromezer négyzetméter, és optimális esetben 11 csomós, valamivel több, mint húsz kilométer per órás sebességet kölcsönöznek a hajónak. A három fedélzeten gördíthető és daruzható, túlméretes és raklapos rakományokat egyaránt el lehet helyezni, a legénység tizenhárom fős.
Szöveg forrása: gCaptain

