Az ALDI folytatja a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseit. Az idei év március végéig valamennyi magyar beszerzésű, sajátmárkás tejtermékénél elhagyja a műanyag fedelet.
Az eldobható műanyagok világszinten hatalmas problémát jelentenek. Az ALDI felelős vállalatként számos intézkedéssel csökkenti a műanyag-felhasználását, így 2019-ben már kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket. A vállalat a „Tegyünk ma a holnapért” kampánya keretében következetesen hajtja végre a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, miszerint 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot használ, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.
2019 tavaszán az ALDI saját Facebook oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a sajátmárkás tejtermékeket. A szavazáson résztvevők válasza alapján a sajátmárkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket. A szavazás következtében első körben három termékről hagyta el a műanyag fedőket, amivel éves szinten 6,4 tonnányi mennyiséggel csökkent az ALDI műanyag-felhasználása.
A vállalat most tovább folytatja az intézkedését, és a legkeresettebb, 450 gr-os kiszerelésű 12 és 20%-os tejfölöknél is végleg elhagyja a műanyag fedőket. A fedők elhagyására a készletek kifutása után, a tervek szerint ez év március végéig sor kerül. Az intézkedés következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyag-felhasználás.
Képek forrása: ALDI